Start > Körkortsforum > Osäker på om jag klarar teorip…

Osäker på om jag klarar teoriprovet- Vad tror ni?

Gäst 2016-12-09 06:20 ! Citera #
Frågorna på teoriprovet liknar INTE de från elevcentralens alls
Nervös 2016-12-09 12:25 ! Citera #
Blandade åsikter gällande likheten på frågorna :o 8-)

Vad får man mest för frågor då? Har någon testar gratisteori.se? Det finns många frågor där som varken finns på elevcentralen eller körkortonline. Är det för att frågorna där är äldre?
55 2016-12-09 12:59 ! Citera #
Nervös 2016-12-09
Blandade åsikter gällande likheten på frågorna :o 8-)

Vad får man mest för frågor då? Har någon testar gratisteori.se? Det finns många frågor där som varken finns på elevcentralen eller körkortonline. Är det för att frågorna där är äldre?
Vilka frågor som kommer på kunskapsprovet

Enligt Transportstyrelsen är följande den fördelning av antalet frågor per kunskapskategori som nu används i kunskapsprovet för behörighet B.

Kategori Antal frågor (65 st totalt)
Fordonskännedom, manövrering 7
Miljö 5
Trafiksäkerhet 16
Trafikregler 32
Personliga förutsättningar 5
Nervös 2016-12-12 09:41 ! Citera #
Bara en uppdatering.

Klarade teoriprovet!
55 2016-12-12 10:36 ! Citera #
Nervös 2016-12-12
Bara en uppdatering.

Klarade teoriprovet!
Bra jobbat - Grattis :)
Nervös 2016-12-12 15:24 ! Citera #
55 2016-12-12
Bra jobbat - Grattis :)
Tack :lol: :D
Abby 2016-12-13 10:02 ! Citera #
Stort grattis =). Har teoriprovet imorgon och nervös är man ja. Hur var frågorna? fanns det likheter med dom som finns på elevcentralen och vad kom det mest för frågor?
tacksam för svar
Nervös 2016-12-13 11:19 ! Citera #
Abby 2016-12-13
Stort grattis =). Har teoriprovet imorgon och nervös är man ja. Hur var frågorna? fanns det likheter med dom som finns på elevcentralen och vad kom det mest för frågor?
tacksam för svar
Tackar! :) jag var mest orolig för riktigt tekniska frågor samt sådant som att räkna ut stoppsträcka etc.

Dock var frågorna (enligt mig) väldigt grundläggande med scenarion likt frågorna på elevcentralen. Absolut inte samma frågor men om du kan förstå innebörden i frågorna på elevcentralen bör det inte vara något problem!

Jag fick inte några svåra miljöfrågor eller frågor som handlar om ordbetydelse, tex ”vad innebär regummerade däck”. Det var fokus på trafikregler mest.

Läs frågan minst två gånger och är du osäker så är det bra att fundera över vad som är mest sannolikt samt vad frågan egentligen betyder. Mycket handlar om att man ska förstå hur man ska vara en säker bilförare, och då kan flera alternativ verka logiska!

Jag håller tummarna för dig! Skulle även tipsa om att även göra teorifrågorna här om du inte redan gör det. Förklaringarna på körkortonline ger dig förättelse nog att kunna svara på en liknande fråga med annan formulering.

Du får berätta hur det gått imorgon, lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 00:49
6
2024-05-19 23:30
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor