Start > Körkortsforum > Osäker på om jag klarar teorip…

Osäker på om jag klarar teoriprovet- Vad tror ni?

Nervös 2016-12-07 16:01 ! Citera #
Hej där!

Nu är det så att jag på måndag (12/12) har mitt teoriprov. Jag har sedan oktober gjort elevcentralens frågor (över 90 gånger) och får alltid max 4 fel, även på de svåraste frågorna. Dock så blev jag orolig över att jag kanske bara lärt mig elevcentralens frågor utantill, så köpte därför nyligen även frågorna på körkortonline, där jag precis blev godkänd eller inte.

Nu har jag sedan en vecka tillbaka läst ungefär halva teoriboken, snittar i genomsnitt runt 90% på körkortonlines frågor och har samma resultat på elevcentralens tester. Jag har även testat mig på gratisteori.se där jag precis blir godkänd.

Min plan är att läsa ut hela körkortsboken samt fortsätta repetera onlinetesterna, men har otroligt svårt att hålla nerverna i styr. Jag sitter i princip hela dagarna och pluggar, och då jag sover drömmer jag om uppkörningen eller teorin.

Egentligen vill jag väl bara höra era synpunkter: Tror ni att jag klarar teoriprovet? Har ni några tips att komma med?
Tacksam för alla typer av svar!
Körlärare 2016-12-07 16:41 ! Citera #
Njaa det känns som du måste plugga lite mer! Försök satsa på 95%
Gäst 2016-12-07 17:33 ! Citera #
Jag pluggade bara teoritest, läste också reglerna här. Pluggade totalt en vecka och klarade teoriprovet. Det är enklare än vad du tror
gäst 2016-12-07 19:50 ! Citera #
1. Var dig själv bara, men tänk inte så mycket på teorin plugga inte heller så mycket liksom planera att du exempelvis ska plugga teorin från 16:00 till 18:00, och sen när det ät teoridagen som du säger den 12 stressa inte tänk inte så mycket att du heller har teoriprov den dagen.

2. där borta trafikverket läs frågorna nogfrant kolla vad dem vill komma fram till.
Gäst 2016-12-07 20:16 ! Citera #
Jag klarade teorin idag! Har pluggat en del med elevcentralen, men gick för en vecka sedan över till körkortonline. Det är så smidigt att få förklaringarna serverade:). Jag har läst en del i boken, ej jättemycket.

Iaf- jag hade 82% rätt på körkortonline.. Men när det väl var skarpt läge skrev jag 61/65.
gäst 2016-12-07 23:53 ! Citera #
Hehee fick också 61/65 ;)
Nervös 2016-12-08 13:24 ! Citera #
Tack för tipsen! Har läst hela teoriboken och snittar nu över 95% här på körkortonline.

Grattis till er som klarat! Var det svårare eller lättare än ni trodde?
Gäst 2016-12-08 13:50 ! Citera #
Beror lite på hur man har pluggat och hur mycket man har pluggat :)
Inget är svårt om man har gått in för att klara teoriprovet ;)
Nervös 2016-12-08 18:34 ! Citera #
Jag hoppas att det räcker! För er som gjort provet, var frågorna liknande till de här och på elevcentralen?
55 2016-12-08 21:26 ! Citera #
Nervös 2016-12-08
Jag hoppas att det räcker! För er som gjort provet, var frågorna liknande till de här och på elevcentralen?
Frågorna på teoriprovet liknar de från elevcentralens frågor mm.

Men kvaliten på bilderna till körkortsfrågorna oss trafikverket, håller mycket låg kvalitet, så titta väldigt noga när du gör ditt teoriprov.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 00:49
6
2024-05-19 23:30
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest