Start > Körkortsforum > Intensiv körkort

Intensiv körkort

Lillmil 2010-06-04 13:08 ! Citera #
Jag tror att 2 veckor är väldigt snålt med tid.
Min första körskolelärare sade att statistiskt sett så klarar en nybörjare som inte övningskört alls sitt körkort efter 25 lektioner/övningstillfällen. Dvs som tidigast och i snitt.
Det skulle motsvara mer än 2 heltimmar om dagen i två veckor under intensivkursen. Och då ska man verkligen gå igenom allt, och dessutom få det att sitta.

Jag själv skall gå en intensivkurs på Gotland om 5 veckor. Det är bara körning. Inför den har jag tagit 10 körlektioner och övningskört en gång i veckan, så jag vill vara väl förberedd när jag kommer till intensivkursen. Jag hoppas att det skall gå vägen.
allleeex 2010-07-07 14:51 ! Citera #
Många säger att de som går intensivkurs lär sig för stunden men sedan blir osäkra bilförare och dålig trafikkunskap. Men jag vet inte. Jag hade gärna gått en intensivkurs om inte väntetiderna var så långa. Jag tror att det mesta går om man har viljan. Och pengar då.
TerzanW 2010-07-31 19:15 ! Citera #
Hej!
Vad jag önskar jag hade tagit en intensivkurs istället. Jag är den sortens person som blir helt omotiverad om det går för långsamt. Nu är jag nästan 20 år och är ändå inte färdig. Det har ju sina anledningar, såsom att jag ALDRIG har tid över. Vilken utbildning du borde välja är helt beroende på hur du är som person, men eftersom du funderar på det så är du nog en sådan som behöver det intensivt!

Hoppas att du blir färdig snabbare än vad jag kommer att bli! ;)
TerzanW 2010-07-31 19:16 ! Citera #
Glömde att säga att jag har kört go-kart med växel sedan jag var nio år gammal.
Nightrose 2010-08-01 12:38 ! Citera #
TerzanW jag tror det beror på hur snabbt och hur lätt du har för att lära dig. Själv har jag kört 3 lektioner per dag i 2 veckor och inte är jag redo för en uppkörning. Men jag har väldigt svårt att lära praktiskt så att säga. Men är på god väg och är inte nybörjare heller.
Själv insåg jag en sak så sent att det som är jobbigt med intensivkörning är att jag inte han smälta in allt och göra det till kunskap utan det vart bara inmatning efter inmatning. Då jag inte körde på en hel helg insåg jag att körandet vart bättre. Så för mycket kan bli mycket för vissa.
Men omöjligt tror jag inte det är. Som sagt känner du att du kommer att klara det så gör du det nog. Och gör du inte det är du en bra bit på väg och kan särkerligen ta körkortet strax därefter! Tror din egna inställning är det som kommer att få dig att ta körkortet och inte andras tankar om det. lycka till!
Philip 2010-08-14 19:27 ! Citera #
Jag beställde uppkörning ca 15 dagar innan jag började övningsköra.
Jag har tagit 5 körlektioner (5h) och åkt ca 2.5h/dag privat (utan handledare) och körskollärarn tycker att jag är färdig för uppkörningen.

Kanske bara jag som är snabblärd (a)?
Robinb 2010-08-17 16:54 ! Citera #
Håller med det TerzanW säger.
Tror det har väldigt mycket med vad man är för en person(och självklart tidigare erfarenheter)
Antalet gånger du övningskört gör dig inte alltid till en bättre och säkrare förare om din handledare som du kört med privat var rent av usel, gentemot någon som kört 2 veckor intensivt med en jätteduktig handledare :), ni förstår hur jag menar.
Vissa personer lär sig snabbare och det gäller oavsett om du pluggar praktiska eller teoretiska ämnen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I går 21:08
4
I går 18:45
4
I går 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest