Start > Körkortsforum > Intensiv körkort

Intensiv körkort

Gäst 2009-11-19 23:02 ! Citera #
är detta möjligt att ta på 2 veckor jag ska försöka och hoppas jag klarar detta tar gärna imot tips
MeShe_Orkarinteloggain 2009-12-20 00:03 ! Citera #
Tror verkligen inte att du lyckas ta körkortet inom 2 veckor ifall du börjar från skratch. hur intensiv kursen än är. men detta är bara min syn på saken.
En som vet. 2009-12-26 15:44 ! Citera #
Det är inte helt omöjligt att klara av en Intensivutbildning på två veckor, och jag rekommenderar de som funderar att gå och höra med en trafikskola hur ni tillsammans kan planera hela utbildningen.
Många trafikskolor går ut med intensivutbildning 2-4 veckor, och med det menar dem att körlektionerna är intensiva ”garanterat körlektioner under denna period”. Låt dig inte luras där.
Du skall se till att du är BOKAD på https://korkortonline.se/teoritest/ och körprov (KÖ), samt att du är inbokad/planerad på riskutbildning del 1 och 2 innan datum för (KU & KÖ).

Sedan är det helt individuellt om man klarar det på så kort varsel utan körvana sedan innan.

Lycka Till/ En som vet!
Gäst 2010-02-17 18:19 ! Citera #
Som sagt, det kan bli jobbigt om du börjar från scratch! Men om du planerar in kanske tio lektioner (och har någon körvana sedan innan) och pluggar lite teori varje dag så tror jag att det går!

Lycka till, allt går om man bara vill! :)
Gäst 2010-03-18 17:38 ! Citera #
Allt är möjligt.
Kripp 2010-03-24 16:30 ! Citera #
2 veckor är väldigt tajt om tid, men viljan betyder mycket, jag skulle rekommendera att köra ett tag för att få in rutinen i körningen och ta det lugnt, inte stressa bara för att man vill ha kortet, då misslyckas man lätt på uppkörningen.
Gäst 2010-05-20 16:11 ! Citera #
Jag tror nog att intensiv korkort ar en bra ide. Men jag hoppas att du vet lite innan.. Pluggat endel teori plus kort endel. Jag tror nog att det kan bli valdgit svart annars. Intensiv kurser ar ju valdigt dyra sa dom borde ju vara bra. Annars sa hade ju folk inte gjort det.
Gäst 2010-05-23 17:48 ! Citera #
Övningskörning är inte bara att hitta dragläget, tuta och köra. Man måste även få in körvana, hamna i halvskumma situationer och ta sig ur dom och mogna som förare, och det gör man inte på två veckor.
Hold 2010-05-23 21:47 ! Citera #
Jag skulle också som många andra säga att 2 veckor är lite för kort tid. Jag ogillar intensivkurser då jag inte anser att man kan få in en riktig rutin på så pass kort tid och då ökar ju risken för att man inte klarar bla uppkörningen tyvär.

Mvh
Johnny 2010-05-24 17:21 ! Citera #
Två veckor är inte helt omöjligt men dock krävs det av dig själv att du verkligen pluggar varje dag (teori) och verkligen tar till dig dina fel vid körningen för att sedan kunna vidarebygga och utveckla din körförmåga.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I går 21:08
4
I går 18:45
4
I går 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo