Start > Körkortsforum > Är superorolig för teoriprovet…

Är superorolig för teoriprovet!!

anonymmm 2016-11-27 21:00 ! Citera #
Hej snart nyblivna eller nyblivna trafikanter!

Jag antar jag inte är ensam om att snart göra teori och körprov. Jag ska iaf göra mitt teoriprov på tisdag och sen köra upp en vecka senare. Fyfan, alltså min mage har inte mått bra de senaste lol..
De jag har gjort (ifall de hjälper någon annan) är att göra proven på elevcentralen. Eller de var krav från körskolan (kanske är så överallt) att man skulle ha åtminstone godkänt 4 gånger på A, B, C, F och repetionerna. Allt skulle vara 100% godkänt innan prov i alla fall. Vilket jag har sen nån vecka tillbaka. Och nu gjort om tester och ligger i princip på 60+ på alla prov, gått på alla teorikurser dom haft på körskolan, sen gjort lite gratistester hit och dit på nätet, fick jag inte alltid fått godkänt på, men tror jag stressar mig själv och läser frågan för snabbt och tar ett svar som är rätt men inte mest rätt, vilket jag tror är de som kan kugga mig på tisdag. Som tur har jag förlängd tid på provet pga inlärningssvårigheter, men är ändå supernervös att jag inte lärt mig tillräckligt, stressar upp mig, fattar frågan fel eller inte kan koncentrera mig under provet.
Jag har knappt läst boken, för på de lär jag mig ingenting, mest kollat upp lite om de varit rätt.
Vad tror ni, är de nåt jag behöver göra nu såhär två dagar innan? Känt mig förvirrad sen förra veckan över vad jag ska göra annorlunda eller vad jag ska plugga mer på. Jag har inte pluggat överdrivet mycket varje dag, tagit lite då och då varje dag. Alltså frågorna på nätet. Sen ska jag på min sista teorilektion imorgon, vilket är repetition. Så då har jag chans att ställa frågor till min körlärare. Jag har skrivit ner de jag har svårt för, men känns som de är otillräckligt. Känns som jag inte riktigt vet vad jag säkert kan och inte. Eller är de mitt självförtroende, jag vet faktiskt inte. Jag var nästan lika nervös inför risktvåan, men när man väl förstod allt där så kändes de inte alls farligt. Vill tro att de är lite så nu också och att jag inte borde oroa mig. Men det går verkligen inte att undgå. Samtidigt är de väl stressigt att jag känner jag MÅSTE ha de nu. Vilket inte är så, men jag har svårt att intala mig de. Behöver kanske pepp.. :(

Är de någon som känner igen sig eller pluggat likadant? Skriv! Vi kan peppa varandra. Känner att de är kanske de som behövs, vill bara bli av med klumpen i magen och ha mitt förbannade körkort.
Eller i alla fall ha teoriprovet överstökat så jag kan fokusera mer på körningen, vilket känns helt okej, bättre än de andra. Men kan inte tänka på de nu när jag har ångest över provet.. :( Tack på förhand och förlåt för överdriver långt inlägg!
Gäst 2016-11-27 21:38 ! Citera #
Gick inte på trafikskola, gjorde elevc alla frågorna (fick via gymnasieskolan) samt pluggade på egen hand.. 58/65 på första.
Gäst 2016-11-27 21:45 ! Citera #
Gäst 2016-11-27
Gick inte på trafikskola, gjorde elevc alla frågorna (fick via gymnasieskolan) samt pluggade på egen hand.. 58/65 på första.
Gjorde du bara frågorna eller hur pluggade du mer?
Gäst 2016-11-27 21:58 ! Citera #
Ta det lugnt och läs frågorna ordentligt på teoriprovet. Flagga de du är osäker på så du inte fastnar för länge på en och samma fråga. Gå tillbaka till dem när du gjort klart alla frågor sen på slutet, innan du avslutar provet.
Det kommer gå fint! :)
Highway_gent’ 2016-11-27 22:00 ! Citera #
Ta det nu lugnt!

Låt oss gå igenom detta ordentligt, Du skriver att Du har teoriprov snart, samt att Du inte har läst boken, är det korrekt?

För om det är så, så ska jag vara alldeles uppriktig och säga att Dina chanser nog inte är alltför stora att klara provet...

Om jag vore Du skulle jag kolla om det går att avboka/omboka vilket jag skulle göra och sedan börja med att läsa boken, sedan vägmärkeshäftet med mera. Körkortonline med flera andra sidor har också mycket bra info men börja med att läsa boken.

Går inte det, då får Du bita det sura äpplet och gå göra provet med risk för underkänning.
Gäst 2016-11-27 22:20 ! Citera #
Gäst 2016-11-27
Gjorde du bara frågorna eller hur pluggade du mer?
Ja, enbart frågorna på elevc.
Gäst 2016-11-27 22:20 ! Citera #
Gäst 2016-11-27
Ja, enbart frågorna på elevc.
Samt läste boken m.m.
Gäst 2016-11-27 22:53 ! Citera #
Highway_gent’ 2016-11-27
Ta det nu lugnt!

Låt oss gå igenom detta ordentligt, Du skriver att Du har teoriprov snart, samt att Du inte har läst boken, är det korrekt?

För om det är så, så ska jag vara alldeles uppriktig och säga att Dina chanser nog inte är alltför stora att klara provet...

Om jag vore Du skulle jag kolla om det går att avboka/omboka vilket jag skulle göra och sedan börja med att läsa boken, sedan vägmärkeshäftet med mera. Körkortonline med flera andra sidor har också mycket bra info men börja med att läsa boken.

Går inte det, då får Du bita det sura äpplet och gå göra provet med risk för underkänning.
Åh herregud, är du säker på de?
Har endast använt den till att dubbelkolla, resten har jag lärt mig av lektioner och datatester. Vet en del som knappt heller läst boken men klarat de. Samt att de fastnar inte för mig av att läsa boken ändå, därför har jag ägnat tiden åt datatester.. :(
Trådstartare 2016-11-28 00:10 ! Citera #
Måste också poängtera att de är endast böckerna ”köra bil” och ”trafikens grundregler” som jag bara använt mig av att dubbelkolla osv. Jag har annars använt mig av de mindre böckerna ”vägmärken” och ”markeringar och vägmärken” mest som jag fick av min körskola.
Gäst 2016-11-28 00:48 ! Citera #
Hej! Jag har också mitt prov på tisdag!!! Väääldigt nervöst, men samtidigt vet jag att jag absolut inte är den enda som varit det...
Jag har gjort nästan precis som du med pluggandet, till en början läste jag i boken, men tyckte absolut inte att den räckte heller. Jag har mest sökt upp svar på de frågor jag behövt ta reda på mer kring när jag övat på elevc.
Det känns som att du ändå har pluggat i god tid, ta de sista dagarna till att bara repetera det du känner dig mest osäker på.
Istället för att oroa dig för allt som kan gå fel, tänk bara på hur mycket du faktiskt kan, och hur mycket kunskap du har tagit in! Rätt sjukt, en bilförare som haft körkort 20 år skulle ju inte kunna ens hälften av teorifrågorna som du kan... ;)

Lycka till, du klarar det fint tror jag!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov