Start > Körkortsforum > 51 på teorin

51 på teorin

Segt 2016-12-01 01:20 ! Citera #
Skrev igår och lyckades få 54/65, vet att det inte är världsbäst men jag är iallafall jätteglad att jag kan lägga detta bakom mig nu. Det var en investering och en bra sådan också :)
Gäst 2023-10-26 06:39 ! Citera #
Jag fick 51 igår på mitt teoriprov kändes segt!
Men lyckas nog förmodligen nästa gång. Jag är iallafall ett steg närmare körkort
Björn He 2023-10-26 15:47 ! Citera #
När jag skrev teoriprov i slutet av september för tio år sen så tänkte jag inte på att läsa på Körkortsboken före teoriprovet. Men jag fick trots allt 45 rätt och det är väl ganska bra för att skriva teoriprovet utan att ha läst på Körkortsboken ordentligt.
Det var trots allt ett misstag att inte ha läst på Körkortsboken innan jag bokade teoriprov, men jag lärde mig efteråt av misstaget och köpte hem en Körkortsbok och läste på den så noga jag bara under under drygt en vecka, och sen när jag bokade ny tid för teoriprov så klarade jag teoriprovet på andra försöket, med 52 rätt, och det krävs tydligen minst 52 poäng av 65 möjliga för att bli godkänd. Men det är väl relativt få, eller kanske ingen uppkörningselev, som har lyckats få full pott 65/65.
För tio år sen gällde fortfarande den gamla regeln att teoriprovet skall göras först men även om man blir kuggad på teorin så skall man ändå avlägga körprovet vid den inbokade uppkörningstiden; om man fick godkänt på ett av de två delproven så skulle man avklara det ännu ej avklarade senast två månader efter dagen man hade avklarat det redan godkända, eljest behövde båda delproven göras om.

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 18:04
3
I dag 18:02
10
I dag 00:37
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest