Hur lång tid är teoriprovet?
Nu har jag bokat tid för både teori och uppkörning :-)
hur lång tid ungefär behöver man för att skriva teorin??
Teori provet är 50 min, och jag rekommenderar att man sitter tiden ut.
50 minuter är massor av tid
vad bra!
Kan man gå tillbaka och kontrollera/ändra om man vill?
En annan fråga: är det 70 frågor? hur många ger ett godkänt resultat? jag sitter och övar på str´s [url]/teoritest/[/url] och de har 70 frågor men ingen gräns för GK. jag ligger runt 57-60 nu och börjar närma mig känns det som
Ja de kan man göra innan man rättat provet, 70 frågor är de men 5 test frågor tas ut av de så man kan max få 65. och för att få Godkänt så måste man ha 52! jag körde också med Strs teori prov. men träna inte för mkt på de, läs också i boken och öva på frågorna här på körkortonline.
När ska du skriva?
Felet de flesta gör när det gäller teori är att nöta så många prov på str eller hemma så att de lär sig frågorna utantill men inte innebörden av dem. Så när man sen är på Trafikverket känner man inte igen frågorna och kuggar. Det gäller att verkligen förstå frågan. Ett vägmärke kan ha många tolkningar beroende på var den sitter och vilka tilläggstavlor som finns under den.
Felet de flesta gör när det gäller teori är att nöta så många prov på str eller hemma så att de lär sig frågorna utantill men inte innebörden av dem. Så när man sen är på Trafikverket känner man inte igen frågorna och kuggar. Det gäller att verkligen förstå frågan. Ett vägmärke kan ha många tolkningar beroende på var den sitter och vilka tilläggstavlor som finns under den.
Håller med dig, men dessa personer får skylla sig själva
Mina tips är som övriga skriver. Sitt tiden ut. När du är klar, så gå igenom allt igen, för att undvika slarvfel.
Och gör tester, men den största delen av pluggandet ska bestå av boken. För att annars lär du dig inte innebörden.
Och förstår man inte innebörden, och kanske stressar igenom provet, är kuggningsrisken stor. Ta det seriöst istället, så ska du se att det blir asbra!
(Nu tror jag att du är en person som tar det seriöst, så misstolka mig inte nu)
Precis gjort mitt.
56/65
Precis gjort mitt.
56/65
Grattis vilken stad har du gjort?
Farligaste staden man kan köra i. Malmö. Uppkörning på Måndag. Och tack
Senaste foruminläggen
Rubrik