Start > Körkortsforum > Hur lång tid är teoriprovet?

Hur lång tid är teoriprovet?

Caroline 2016-05-16 22:21 ! Citera #
Gjorde uppkörningen idag i Malmö.
Gick inte lika bra.
Men klarar det nästa gång :)
sune 2016-05-27 00:51 ! Citera #
50 minuter. man hinner nästan inte på den tiden. Jag hade bara några sekunder kvar på sista frågan. fast det var för att jag satt och pillade på min tånagel som är väldigt trasig

hade alla rätt 8-)
Gäst 2018-10-22 14:19 ! Citera #
Gäst 2009-11-17
Nu har jag bokat tid för både teori och uppkörning :-)
hur lång tid ungefär behöver man för att skriva teorin??
minst 3 tm
lavan 2019-05-14 17:00 ! Citera #
Gäst 2016-05-12
Grattis vilken stad har du gjort?
Hej jag är lavan abdhullha jag ville ta körkot och jag måste läsa provet först sen tar körkot jag ska vänta lite jag ska fyller år på asusti jag bilv 18 år då
Björn He 2019-05-14 17:30 ! Citera #
Teoriprovet är väl 50 minuter från det att provtiden startat. Men 50 minuter är ganska gott om tid, bara man är ordentligt påläst och hinner svara snabbt. Men jag tycker det hade räckt om teoriprovet bara hade bestått av frågor om vanliga trafikregler, det är ju de som är viktigast att kunna utantill. Provet består ju också av mycket andra saker som inte har så mycket med trafikregler att göra och just såna frågor kan vara rätt svåra att svara rätt på och jag tycker sådana frågor är onödiga också.

De flesta bilar är ju utrustade med en instruktionsbok om hur bilen skall säkerhetskontrolleras och så, då finns det ingen anledning tycker jag att ha teorifrågor om det, varför skall man behöva kunna sånt utantill?

Jag kommer ihåg att teoriprovet alltid bestod av totalt 70 frågor, men endast 65 av dem är vanliga frågor medan de övriga 5 är s.k. testfrågor som inte ger poäng. Jag fick tyvärr bara 45 poäng av 65 möjliga på första försöket men på andra försöket fick jag 52 vilket är lägsta godkända.
Gäst 2019-12-19 08:33 ! Citera #
Jag har mycket problem med datum parkering och korsningar.
Gäst 2019-12-19 17:15 ! Citera #
Björn He 2019-05-14
Teoriprovet är väl 50 minuter från det att provtiden startat. Men 50 minuter är ganska gott om tid, bara man är ordentligt påläst och hinner svara snabbt. Men jag tycker det hade räckt om teoriprovet bara hade bestått av frågor om vanliga trafikregler, det är ju de som är viktigast att kunna utantill. Provet består ju också av mycket andra saker som inte har så mycket med trafikregler att göra och just såna frågor kan vara rätt svåra att svara rätt på och jag tycker sådana frågor är onödiga också.

De flesta bilar är ju utrustade med en instruktionsbok om hur bilen skall säkerhetskontrolleras och så, då finns det ingen anledning tycker jag att ha teorifrågor om det, varför skall man behöva kunna sånt utantill?

Jag kommer ihåg att teoriprovet alltid bestod av totalt 70 frågor, men endast 65 av dem är vanliga frågor medan de övriga 5 är s.k. testfrågor som inte ger poäng. Jag fick tyvärr bara 45 poäng av 65 möjliga på första försöket men på andra försöket fick jag 52 vilket är lägsta godkända.
Fast kör man bil och det rutan börjar bli imma på rutan så BÖR man veta vilket reglage gör vad. Samt vilka ikoner betyder helljus, varselljus osv.
Alonso 2020-12-26 21:29 ! Citera #
Jag är första gång vill göra teoriprov
Prof 2020-12-27 17:15 ! Citera #
Alonso 2020-12-26
Jag är första gång vill göra teoriprov
Trevligt
FIN 2020-12-27 17:46 ! Citera #
Alonso 2020-12-26
Jag är första gång vill göra teoriprov
JAG HAR VARIT OCH BOWLADE!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov