Start > Körkortsforum > Klarade inte teorin

Klarade inte teorin

Gäst 2016-11-14 17:08 ! Citera #
Var och gjorde teoriprovet idag och har studerat i 5 månader som en dåre och gjort frågorna på elevcentralen och där jag ligger mellan 63-65 rätt. När jag fick resultatet 47 rätt så känndes det som en käftsmäll har uppkörning den 16 och känner mig så besviken att jag inte klarade provet. Känner mig korkad och värdelös med tanke på att man studerat så länge och så klara man inte det gjorde provet i helsingborg och kommer att göra uppkörningen där med..
Gäst 2016-11-14 23:10 ! Citera #
Låter som du mest har pluggat för att kunna svaren och inte innebörden med vad frågan gällde och därmed förstått varför rätt svar var rätt..
Gäst 2016-11-15 03:06 ! Citera #
Vilket sätt är bäst att plugga på har suttit och läst boken in och utantill skrivit ner saker och ting som jag inte förstår funderar på att ta det muntligt om jag inte klarar det andra gången om det går..
Gäst 2016-11-15 10:13 ! Citera #
Om du väljer att ta det muntliga provet som ska vara lättare på grund av att det ska vara anpassad för dig. Du måste kunna förstå innebörden av frågorna när personen ställa en fråga till dig. Tänk på att jag inte behöver studera mycket på grund av det muntliga för det är på samma villkor att man ska kunna förstår innebörden av frågorna. Du får förklaringar på frågorna som du inte förstår.

Lycka till om du väljer det muntliga provet
Gäst 2016-11-15 10:14 ! Citera #
Gäst 2016-11-15
Om du väljer att ta det muntliga provet som ska vara lättare på grund av att det ska vara anpassad för dig. Du måste kunna förstå innebörden av frågorna när personen ställa en fråga till dig. Tänk på att jag inte behöver studera mycket på grund av det muntliga för det är på samma villkor att man ska kunna förstår innebörden av frågorna. Du får förklaringar på frågorna som du inte förstår.

Lycka till om du väljer det muntliga provet
Ställer*
Gäst 2016-11-15 14:12 ! Citera #
Problemet är att jag läser varje dag 2 timmar och vill verkligen förstå det sitter på jobbet och läser jobbar natt och när jag har tid över så sitter jag och läser på jobbet med när mina frågor tog slut på elevcentralen så gjorde jag frågor på andra ställen med frågorna på elevcentralen kunde jag inte göra på 2 månader pga att jag hade andvänt upp alla test redan...och fick nya igen förra veckan har lagt en hel pengar på körning vill inte ge upp men efter att man inte klara teorin så vill en del av mig bara ge up och en del av mig vill fortsätta...jag har sagt till läraren att jag har problem med teorin och han sa bara 400 kr så får du hjälp med teorin
Y 2016-11-15 14:39 ! Citera #
Gäst 2016-11-15
Problemet är att jag läser varje dag 2 timmar och vill verkligen förstå det sitter på jobbet och läser jobbar natt och när jag har tid över så sitter jag och läser på jobbet med när mina frågor tog slut på elevcentralen så gjorde jag frågor på andra ställen med frågorna på elevcentralen kunde jag inte göra på 2 månader pga att jag hade andvänt upp alla test redan...och fick nya igen förra veckan har lagt en hel pengar på körning vill inte ge upp men efter att man inte klara teorin så vill en del av mig bara ge up och en del av mig vill fortsätta...jag har sagt till läraren att jag har problem med teorin och han sa bara 400 kr så får du hjälp med teorin
Ge inte upp!!! Ta möjligheten att få hjälp med teorin!

Jag har motsatt problem. Klarade teorin utan problem på första försöket. Men körningen går inte bra. Har kuggad. Lagt väldigt mycket pengar jag med. Men kunskap är mer värt än pengarna i slutändan.
Gäst 2016-11-15 15:00 ! Citera #
Jodå förstår dig men jag har satt att jag skulle klara teorin på första uppkörningen vet jag att jag inte kommer och klara av jag försöker att tänka att jag ska klara av körningen men efter att jag misslyckades med teorin så känner man sig helt nere och knäckt bara
Gäst 2016-11-16 13:13 ! Citera #
Klarade uppkörningen i helsingborg idag :lol: :lol: till alla er som håller på med körkortet kämpa på har teorin bara
Gaston 2016-12-11 11:34 ! Citera #
Saken är den att du har pluggat för länge och för mycket. Du har fokuserat på en massa detaljer som ändå inte kommer. Tänk så här: behöver du veta allt? Nej! Faktum är att ju mindre du vet desto bättre blir det för dig. För ju mer du vet ju mer reflekterar du över frågorna. Ju mer analyserar du dem. Du har lärt dig så pass mycket att självklarheter blir för dig komplext och svårt. Det är inte så man klarar teoriprovet. Jag lärde mig bara det jag behövde kunna och klarade mig. Det är så skolan, universitet och arbetslivet fungerar. Dumma människor gör bra ifrån sig eftersom de inte vet någonting. Ju mindre du vet ju bättre blir det för dig. Vad du borde göra för att klara dig är att

1. Fokusera på det som är relevant för provet

Skita i alla detaljer som ändå inte kommer

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I dag 07:23
6
I dag 02:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov