Start > Körkortsforum > Vafan kan väl lika gärna ge up…

Vafan kan väl lika gärna ge upp

Aldrigkörkort 2016-10-23 13:56 ! Citera #
Ja alltså jag vill inte att det ska låta som att jag skyller allt på bilen, vet att det var 100% jag som gjorde fel. Problemet är när det känns som att jag måste ha bemästrat växlingen i den specifika bilen redan innan jag kör upp.. Alla bilar är ju olika och jag vill ju fokusera på själva körningen när jag kör upp. Och jag blev dels kuggad på att han tyckte att jag körde i fel växlar för eco-driving, och jag körde ju som jag alltid har fått lära mig att köra av körskolan och hur jag körde förra uppkörningen där det godkänndes.. Han förklarade att det var annorlunda att växla i denna dieselbil att jag inte kan ligga på så höga osv.. :?
Aldrigkörkort 2016-10-23 14:00 ! Citera #
Tack för alla uppmuntrande svar! Har bokat uppkörning igen till den 11/11. Bara ledsen att det måste vara sådan lång tid fram.. Kommer nog ta ett par körlektioner till bara för att vara säker på att jag fortfarande kör bra, och kanske få detta med växlandet förklarat. Ska ocksp höra med trafikverket om man kan få boka in i förväg vilken bil man får köra, så kanske jag kan få den jag hade i min första uppkörning som jag kännde mig betydligt mer bekväm att köra.
Gäst 2016-10-23 14:03 ! Citera #
Nej ge inte upp! Se till att boka en ny uppkörning och en eller flera körlektioner med din körskola och nöta bara på du kommer klara det tillslut.
Merci 2016-10-23 22:19 ! Citera #
Samma här, när jag körde upp första gången hade jag 1 fel vilket var att jag körde för snabbt vid villaområde. Och andra gången gick det bra i villaområdet men gjorde andra små misstag. Men efter jag körde en tredje gång så lyckades jag.
Tro mig jag ville också ge upp efter andra försöket men gör inte det. Det finns de som t.o.m har gjort om provet 7 ggr. Så 2 eller 3 gånger är inget jämfört med det. :)
ey b0ss 2016-10-24 16:28 ! Citera #
Aldrigkörkort 2016-10-23
Ja alltså jag vill inte att det ska låta som att jag skyller allt på bilen, vet att det var 100% jag som gjorde fel. Problemet är när det känns som att jag måste ha bemästrat växlingen i den specifika bilen redan innan jag kör upp.. Alla bilar är ju olika och jag vill ju fokusera på själva körningen när jag kör upp. Och jag blev dels kuggad på att han tyckte att jag körde i fel växlar för eco-driving, och jag körde ju som jag alltid har fått lära mig att köra av körskolan och hur jag körde förra uppkörningen där det godkänndes.. Han förklarade att det var annorlunda att växla i denna dieselbil att jag inte kan ligga på så höga osv.. :?
Jag körde upp på samma ställe med tre veckors mellan rumm och jag fick samma bil som jag körde gången innan. kan gissa på att man kanske får samma bil men det kan ha varit en slump.
haka inte upp dej på det här med olika bilar , dem vet att det är svårt med bilar du aldrig kört förut, dem brukar va förstående om du får kärringstopp osv.
försök att känna av bilen, bromsarna är oftast jätte bra.
Gäst 2016-10-24 21:41 ! Citera #
Ge inte upp! På’t igen! Med lite tid kommer detta bara vara en rolig historia som gjort dig en erfarenhet rikare! Och när du träffar en annan stackare som är deppad över att något liknande har hänt kan du trösta denne med din rövarhistoria. Jag sitter här med körkort sedan tio år men eftersom jag kört alldeles för sällan har jag börjat om på körskola. Den dagen du får ditt körkort (snart är jag säker på!) så ha inga långa pauser! Ett litet tips.
LYCKA TILL!!!
Gäst 2016-10-31 17:57 ! Citera #
Ge inte upp. kuggade 3ggr och tycker att 40% handlar om vilken typ av inspektör man får och vilken situation man kommer att hamna i. resten är färdighet. till min sista uppkörning jobbade inspektören som körskolslärare under många år vilket hjälpe mycket att bedöma rätt tycker jag.
Gäst 2016-11-23 22:58 ! Citera #
Hur har det gått med din uppkörning?
Jag har min tredje uppkörning om mindre än två veckor.
Hej 2016-11-24 14:56 ! Citera #
Känner också så att jag borde ge upp. Kört jätte många lektioner på körskola. Alltid något jag gör fel. . känner mig helt helt helt värdelös. Min lärare borde skratta. Kuggat 1 Uppkörning med.
Gästish 2016-11-25 23:47 ! Citera #
Du skulle väl kunna låna skolans bil istället? om du nu är osäker med diesel bilar som den lilla golfen dem har.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor