Efter ett par körlektioner som jag hade med en väldigt förnedrande, arg och stressande körlärare har jag känt att jag är oduglig och kan inte köra.
Jag har några brister faktiskt och det är att jag glömmer att kolla ordentligt på döda vinkeln, planerar lite sent ibland (till exempel att jag ibland inte tar första luckan i cirkulationsplatser, utan låter en bil köra förbi) och sen behöver jag träna lite mer på motorväg.. Annars kör jag helt ok.
Jag hade också en opedagogisk, otrevlig körskolelärare. Körde några lektioner med henne men bytte sedan till en annan. Som personkemin funkade bättre med, så mitt tips är att BYT direkt! Finns ingen anledning att må dåligt på körskolan, lektionerna är viktiga och det är där och då man lär sig. Betalar dyra pengar för det dessutom. Så byt!
Så kommer övningskörningen kännas mycket roligare.
Jag fick magont av min första körskolelärare. Hon fick mig på helspänn och gick därifrån med känslan av att jag var usel och världens sämsta förare.
Men idag har jag körkort. Så ge inte upp, byt till annan körskolelärare, eller byt trafikskola helt och hållet! Vägen till körkortet kommer kännas så mycket roligare! Lycka till!