Start > Körkortsforum > Svåra teori frågor

Svåra teori frågor

Skogsmullen 2009-11-10 14:13 ! Citera #
Skulle vilja starta en tråd där man kan diskutera svåra teori frågor som man stött på på ett teori prov. jag fick tillexempel höra om en riktigt konstig fråga som en person fick på sitt teori prov. Vem har störst risk att dödas i trefiken tjej 19, tjej 32, kvinna 60. Hur skall man resonera där? Hadde det varit killar så hadde ja sagt (kille) 19 men hur ligger det till statistiskt med tjejer? Hoppas jag slipper sådana här frågor på mitt teori prov :P
bille1337 2009-11-22 17:32 ! Citera #
Tja, gjorde provet för en vecka sen och fick en jävligt jobbig fråga... (tyckte ja iallafall) :D :
Hur många gånger större chans har en man i 18-25års åldern som har 0.6 promille i blodet att bli dödad i trafikolycka än en opäverkad man i 35 årsåldern?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :? blev skitsur när ja fick den!
jacob 2009-11-23 13:01 ! Citera #
Fick samma fråga och hade ingen aning om vad det ska vara, har letat efter svaret men finner ingenting vettigt! :cry:
simona 2009-11-23 13:17 ! Citera #
bille1337
Tja, gjorde provet för en vecka sen och fick en jävligt jobbig fråga... (tyckte ja iallafall) :D :
Hur många gånger större chans har en man i 18-25års åldern som har 0.6 promille i blodet att bli dödad i trafikolycka än en opäverkad man i 35 årsåldern?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :? blev skitsur när ja fick den!


För att svara korrekt på den frågan måste statistiken vara riktigt utförlig. För att få ett riktigt, korrekt och upp till datum, svar på frågan måste man uppsöka vägverket, alt. annan myndighet som ansvarar för denna statistik.
jacob 2009-11-23 17:33 ! Citera #
Chansen är jätte stor att man gör det! :o
simona 2009-11-23 17:49 ! Citera #
jacob
chansen är jätte stor att man gör det! :o



Iallfall större.. Jag tror knappast att de som tar testet bör veta exakt hur större risk det är..
Gäst 2009-11-23 22:51 ! Citera #
Mjo chansen är JÄTTe stor att man gör det... :x
Krikriki 2014-05-23 11:29 ! Citera #
Jag skulle ha svarat kvinna i 60års-åldern på den första. Eftersom hon av de tre antagligen är den som är tvingad till det långsammaste tempot vilket kan leda till större risker för henne om föraren inte uppfattar det.

På den andra frågan kommer du ihåg svarsalternativen? 0,6 är ju rattfylla, 20% dör i alkoholrelaterade olyckor varje år. En förare i 35-årsåldern (antar att han haft körkort några år också) borde ju tämligen vara en bättre förare än någon som just fått körkort och även är onykter.

Aja såg just att det här är är en skitgammal tråd haha.
Hhhhhhh 2014-05-24 10:07 ! Citera #
Hellii

Gjorde teori provet och fick en fråga som löd vart ska man tvätta bilen för att skona miljön? 1 gräset 2 cementerad yta 3 asfalt vad är sant?
Gäst 2014-05-27 11:33 ! Citera #
Någon som vet vad svaret blir på den förgående frågan

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov