Vilken/vilka bil övningskör ni med?
Jag kör en gammal volvo
Hemma kör jag antingen volvo s40 eller saab 9-5. På körskolan kör jag en audi. Måste säga att saaben är allra bäst att köra med
Hej!
Jag kör med en Toyota RAV4. Körskolan har en Audi A3 Sportback, och den skiljer sig ganska mycket från vår bil. Körskolans bil nästan ”flyger iväg” på de låga växlarna. Det känns åtminstone så. Sedan är kopplingen väldigt djup, så det händer att jag gasar väldigt mycket innan bilen åker iväg. Det är inte alltid så lätt, men jag antar att det bara är bra att testa olika bilar och träna upp sin anpassningsförmåga som förare.
En Volvo V70. Rätt stor, lite jobbig när det kommer till parkering m.m. Till hösten ska familjen skaffa en ännu större Toyota...
Mazda premacy på trafikskolan hade dom vw golf och måste säga att mazdan är mycket mer på och av menades golfarna va sjukt mjuka i övergången. men så är det ju alla bilar är olika och folk föredrar olika.
Jag kör med en Opel Vectra combi med 1,8 l motor, riktigt skön bil
sen även med en Volvo V70 och en liten Toyota Aygo som är min favorit. Det känns precis som att man kör go-kart och den är precis lagom stor att man vet precis var man har bilen.
I de körskolor jag har varit på har jag kört en volvo c30 och en lite Golf Gt.
Jag kör med en BMW, Jaguar och Renault hemma, vet inte vad för sorts bilar. Har inte lyckats få tid på körskolan ännu, men jag tror de har VW. Tycker det är viktigt att lära sig i olika bilar så man inte bara kan en bil. Skulle bli svårare på uppkörniingen då, och det är ju nog nervöst som det är ändå. Eller hur?
Jag kör med en BMW, Jaguar och Renault hemma, vet inte vad för sorts bilar. Har inte lyckats få tid på körskolan ännu, men jag tror de har VW. Tycker det är viktigt att lära sig i olika bilar så man inte bara kan en bil. Skulle bli svårare på uppkörniingen då, och det är ju nog nervöst som det är ändå. Eller hur?
Det lär vara sant som du säger att ju fler bilar man har kört desto bättre är det + man vet inte vad de har för bil på uppkörningen :P
Hemma kör jag med tre olika bilar. En Ford Mondeo (denna är bra träning att köra eftersom det är en kombi, alltså lite större än de andra jag kör med) , en Audi A6 och en audi 80.
På körskolan kör jag med en wolksvagen golf. Jag gillar denna bilen, och det är en bra nybörjarbil för den är väldigt lättkörd. Dessutom har de likadana bilar på halkan, så detta gjorde att jag var förbredd och van vid den bilen.
Jag tycker det är bra att köra med många olika bilar, kanske inte precis i början, men när man har kommit igång med körningen. Det gör att du ”lär känna” flera olika bilar.
Senaste foruminläggen
Rubrik