Start > Körkortsforum > Vilken/vilka bil övningskör ni…

Vilken/vilka bil övningskör ni med?

Nicke 2009-11-09 01:06 ! Citera #
Själv kör jag med en Saab 95 och en gammal Mercedes från 88...på körskolan fick jag köra en volvo c40 och jag måste säga jag föredrar saab :D
Skogsmullen 2009-11-10 14:51 ! Citera #
Hemma övningskör jag med en reanult clio bensin. Den enda bil jag har kört som jag tycker är svår att starta med:P På bilskolan kör jag en mercedes e-klass cupe disel. Riktigt bra bil att köra med så olik clion som en bil bara kan bli vilket jag tycker är bra, då lär man sig köra olika bilar. Är i slutet av min övningskörning uppkörning om ett par veckor men vågar endå inte ge mig ut i stan med clion för den är hopplös att starta med så super känslig. :o
oofcoourse 2009-11-12 18:38 ! Citera #
Jag övningskör en Toyota Previa, minibuss, och en liten VW Polo från typ -90. Minimal är den iallafall. Ibland även en Cheva Impala -65(trorjag...) och VW Passat B3(?) -90.
Så det är lite allt möjligt, haha. Men jag gillar Toyotan bäst, helt klart.
Gäst 2009-11-18 11:12 ! Citera #
Jag övningskör hemma med en Volvo V70 2,4T och en Volvo 240. Jag kan säga att det är rätt så stor skillnad vilket ni kanske förstår med tanke på att det bl.a skiljer några årsmodeller mellan dessa båda. Det är pilligt med både dragläge och att ge tillräckligt med gas på 240 mycket enklare på V70. På trafikskolan kör jag en mercedes, riktigt skön bil. Men det är svårt att hitta dragläge och den är väldigt tyst, vilket gör det svårt att höra motorn. I början förstod jag inte ens att jag kört motorstopp :P
Peenny 2009-11-18 14:42 ! Citera #
Hemma är det peugoet som gäller.
På trafikskolan glider jag runt i en tjusig BMW, och den bilen är underbar att köra
Extr3me 2009-11-25 18:10 ! Citera #
Hemma är det,

Volvo 945LTT Automat
Ford Taunus Manuell
Ford Mondeo Manuell
Audi 100 Automat

Måste säga att det är underbart att köra automat! :) Ser man komfortmässigt, stockholm city tex eller om man åker långt, så är det Automat som äger! ;)
mattias 2009-11-28 13:36 ! Citera #
Jag har kört med en gammal Volvo 940, kopplingen var helt uppsliten, och nu för tiden mest en nyare Volvo 940. Men har försökt att testa lite av varje när möjligheten har getts mig. Tycker det är viktigt så man kan känna sig bekväm i vilken bil man än hamnar. ’

/mattias
hugow 2010-03-24 21:15 ! Citera #
Jag kör både bensin och diesel och tycker det är jobbigt när man byter bil för kopplingen är så olika. Fast bensin är alltid roligare för de låter mer som en bil och känns mer som en bil.
Gäst 2010-03-25 14:53 ! Citera #
Är ute och övningskör i en Volvo V70 -99. Funkar hur bra som helst.
Gäst 2010-03-25 16:22 ! Citera #
Jag kör en Audi A6, en riktigt bra bil,
bilskolan har volvo c30 som jag inte alls gillar

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
8
I dag 09:49
2
I går 18:00
2
I går 13:14
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor