Start > Körkortsforum > Teoriprov

Teoriprov

Hanna 2016-10-12 18:38 ! Citera #
Ska skriva teoriprovet nästa vecka. Tredje gången nu. Första gången fick jag 38 poäng, andra gången fick jag 44 poäng. Mår psykiskt dåligt och har haft det jättejobbigt under tiden jag har hållit på. Innerst inne vet jag att jag kan, men har ändå en röst som väger mer och säger att jag inte kommer att klara det. Läser böckerna, har även körkorts appen, gör prover osv.
Gäst 2016-10-12 19:02 ! Citera #
Övning ger färdighet, det är bara att kämpa på varje dag tills provet nästa vecka och hoppas på det bästa. Du kommer klara det som alla andra, men en hel del arbete krävs för att få allt att sitta.

Eftersom du har gjort provet två gånger tidigare så bör du ha en idé om vilka områden som du ofta har fel på. Fokusera på dessa områden och försök få in lite djupinlärning varje dag. Försök förstå anledningar till varför vissa lagar är utformade på vissa sätt eller varför trafikregler är rimliga, istället för att bara försöka minnas allt blint. Lycka till.
Gäst 2016-10-12 22:10 ! Citera #
Vet inte om det hjälper att skriva ned och anteckna för dig? Men jag satt och läste ur boken ovh antecknade samtidigt, skrev lite i ett häfte. Tycker jag lär mig lättare när jag antecknar och notar. Testa det!:-) lycka till på provet!
Gäst 2016-10-13 10:24 ! Citera #
Jag gjorde mitt första teoriprov igår och klarade med 58 poäng! Mitt tips är att göra testerna, om du går på en trafikskola får du tester på elevcentralen, grymma är de! Jag läste ut boken en gång för flera månader sen, men lärde mig alla mina kunskaper utifrån dessa tester. Så mitt tips är gör frågorna typ hela tiden! Och anteckna om du har svårt för vissa moment så du kommer ihåg de. Till exempel tjänstevikt och maxlast och totalvikt och bruttovikt brukar många ha problem med. De antecknade jag ner 2 kvällar innan mitt prov :)
Gäst 2016-10-13 19:29 ! Citera #
Fick 60 på provet i tisdags, min studieteknik var också att skriva ner det viktiga.
Alla frågor på elevcentralen, de viktiga i boken. det har jag nerskrivet i ett block som jag läste på dagarna innan.
På testerna fick jag 60-65 till och med, men kollade igenom ALLA svar och varför det blev just det svaret.
Gäst 2016-10-13 21:30 ! Citera #
På elevc fick jag runt 70/70, dock någon vecka efter jag hade fått körkortet ;)
zozo 2016-10-13 21:52 ! Citera #
Jag undrar elevcentral är det hemsida eller vaddå
Gäst 2016-10-13 22:04 ! Citera #
Gäst 2016-10-13
På elevc fick jag runt 70/70, dock någon vecka efter jag hade fått körkortet ;)
Varför pluggade du där när du hade tagit körkort ?
Gäst 2016-10-14 15:21 ! Citera #
Gäst 2016-10-13
Varför pluggade du där när du hade tagit körkort ?
Alltid bra att plugga lite teori ;)
Gäst 2016-10-14 15:25 ! Citera #
Gäst 2016-10-14
Alltid bra att plugga lite teori ;)
Ja iofs :)
Men jag trodde inte att man fortfarande har tillgång till elevcentralen efter man har klarat proven.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 00:49
6
2024-05-19 23:30
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov