Start > Körkortsforum > Ny tid?

Ny tid?

Gäst 2016-10-06 03:14 ! Citera #
Jag ringde till trafikverket och fick en tid samma dag, kanske bara hade tur.
Gäst 2016-10-06 19:50 ! Citera #
Till Ey Boss;
Ja, det var nyligen. Jag klarade teorin i början av september, och kuggade sen uppkörning nån dag efter..Så hade fått göra om den i början av november. Men fixade tack o lov uppkörningen i veckan.
Det jag gjorde var att jag gick in varje morgon, flera ggr under dagen, kväll etc etc..
Jag betalade för en uppkörning i Norrköping T o M.. För tänkte att i värsta fall får man väl ta sig dit.
Men sen dök en avbokad tid upp..
Gå in flera ggr om dagen o kolla.
Hoppas det löser sig:-)
ey b0ss 2016-10-06 21:58 ! Citera #
Gäst 2016-10-06
Till Ey Boss;
Ja, det var nyligen. Jag klarade teorin i början av september, och kuggade sen uppkörning nån dag efter..Så hade fått göra om den i början av november. Men fixade tack o lov uppkörningen i veckan.
Det jag gjorde var att jag gick in varje morgon, flera ggr under dagen, kväll etc etc..
Jag betalade för en uppkörning i Norrköping T o M.. För tänkte att i värsta fall får man väl ta sig dit.
Men sen dök en avbokad tid upp..
Gå in flera ggr om dagen o kolla.
Hoppas det löser sig:-)
Tack aa var inne på imorse och såg att de fanns tider.
aa exakt man får ha en back up såklart :)
Gäst 2016-10-07 00:54 ! Citera #
Mdbl 2016-10-06
Har inte kunnat få tag på tid ifrån maj fram tills nu i september då jag fann en tid i början på november, och eftersom det tog över två månader måste jag göra om teoriprovet som jag klarade på första försöket, har kuggat fyra uppkörningar, hittar jag inga tider för att jag kuggat så många? Har det alltid varit såhär dåligt med tider? Mitt jobb kräver körkort utav mig snarast möjligt annars får jag inte vara kvar. Så har rätt stor press på mig.
Prova att söka i andra städer, inte bara din egen. Du kan köra upp på andra ställen i Sverige också där det inte är lika lång kö.
Mdbl 2016-10-07 12:18 ! Citera #
Har kollat i Linköping Södertälje Eskilstuna Västerås Strängnäs Flen Katrineholm, hittar aldrig tider, finns tider ifrån november - februari men ej tidigare.
Gäst 2016-10-07 12:39 ! Citera #
Ja, det är dåligt faktiskt att det inte finns tider, och att man då skall ha den här pressen på sig att hitta en tid inom 2 månader för att slippa göra om teorin. Den tiden borde utökas till 3 månader..med tanke på att de inte kan erbjuda några tider, eller allra helst, tas bort helt och hållet. Varför göra om något som man en gång klarat..fattar fan inte det..
Gäst 2016-10-07 14:13 ! Citera #
Gäst 2016-10-07
Ja, det är dåligt faktiskt att det inte finns tider, och att man då skall ha den här pressen på sig att hitta en tid inom 2 månader för att slippa göra om teorin. Den tiden borde utökas till 3 månader..med tanke på att de inte kan erbjuda några tider, eller allra helst, tas bort helt och hållet. Varför göra om något som man en gång klarat..fattar fan inte det..
Förr var det utan tidsbegränsning och det var så illa att folk kom på uppkörningen och inte kunde trafikreglerna för de hade klarat teorin för länge sedan. Teori betraktas som färskvara så de var tvungna att göra på detta vis.

Men varför tycker du att du förtjänar tider hela tiden? Ni som bara kuggar och kuggar fyller upp alla tiderna så att nästan ingen annan kan köra. De var också tvungna att skapa system med förstagångsprioritet pga detta så ni inte kan ta alla tider.
Gäst 2016-10-07 20:07 ! Citera #
Gäst 2016-10-07
Förr var det utan tidsbegränsning och det var så illa att folk kom på uppkörningen och inte kunde trafikreglerna för de hade klarat teorin för länge sedan. Teori betraktas som färskvara så de var tvungna att göra på detta vis.

Men varför tycker du att du förtjänar tider hela tiden? Ni som bara kuggar och kuggar fyller upp alla tiderna så att nästan ingen annan kan köra. De var också tvungna att skapa system med förstagångsprioritet pga detta så ni inte kan ta alla tider.
Visste inte att det var så förr..tack för info.

Men klart man skall kunna få en tid? Kan man betala för sig så ska man kunna boka en ny tid inom rimlig tid. Är det så att det inte finns tider åt alla borde det anställas fler förarprövare? Borde ju inte vara omöjligt med dagens arbetslöshet heller!?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor