Start > Körkortsforum > Ny tid?

Ny tid?

Kille 2016-09-28 15:36 ! Citera #
Jag kuggade på uppkörningen idag och vill boka en ny tid och den tidigaste tiden jag kan hitta är 11/07 dvs i oktober. Borde inte jag som har kuggat kunna få en ny tid inom en vecka eller så?
Gäst 2016-09-28 15:40 ! Citera #
Nej, att du har kuggat gör inte att du får en tid snabbare.

Det enda du kan göra är att uppdatera bokningssidan dygnet runt tills någon avbokar en tid som ligger närmre i tiden.
Kille 2016-09-28 15:56 ! Citera #
Gäst 2016-09-28
Nej, att du har kuggat gör inte att du får en tid snabbare.

Det enda du kan göra är att uppdatera bokningssidan dygnet runt tills någon avbokar en tid som ligger närmre i tiden.
Aha, så man får inte en snabbare tid bara för att man har kuggat?

Jag hade för mig att man fick det för att kunna hinna göra 1 eller 2 uppkörningar till innan kunskapsprovet blev ogiltig but I guess I was wrong. :)
Gäst 2016-09-28 16:06 ! Citera #
Ja, tvärtom, du får långsammare tid om du kuggar! Förstagångsprov prioriteras. Varför ska (kanske) duktiga som är väl förberedda vänta på slarv-pelle och slarv-maja som gör 10 omprov?
Gäst 2016-09-28 17:45 ! Citera #
Har för mig att följande gäller: Om du har kuggat har du rätt till ett omprov inom 2 månader (eftersom ett godkänt teoriprov är giltigt i två månader).
Gäst 2016-10-05 22:33 ! Citera #
Helt fullt i Sthlm, ja..men det dyker upp avbokade tider online, gick in flera ggr om dagen och kollade..och det kommer upp lediga tider titt som tätt. Jag fixade teoriprovet på första försöket och trodde jag skulle bli tvungen att göra om det pga inga lediga tider fanns i hela Sthlms regionen. Men det löste sig. För avbokade tider dök upp typ var och varannan dag..
ey b0ss 2016-10-05 23:40 ! Citera #
Gäst 2016-10-05
Helt fullt i Sthlm, ja..men det dyker upp avbokade tider online, gick in flera ggr om dagen och kollade..och det kommer upp lediga tider titt som tätt. Jag fixade teoriprovet på första försöket och trodde jag skulle bli tvungen att göra om det pga inga lediga tider fanns i hela Sthlms regionen. Men det löste sig. För avbokade tider dök upp typ var och varannan dag..
Var det nyligen du gjorde det?
har varit mkt som fan och kollat tider för uppkör. i 3 veckor nu men inte sett så många tider i stockholm.
kan va så att det är jävligt stort tryck på tider.

op du kan ju dra till orter som är nära stockholm och tom längre bort.
men ta en körlektion i staden du kör upp i innan uppkörningen om du aldrig kört där förut.

mvh ey b0ss!
ey b0ss 2016-10-05 23:43 ! Citera #
Gäst 2016-09-28
Har för mig att följande gäller: Om du har kuggat har du rätt till ett omprov inom 2 månader (eftersom ett godkänt teoriprov är giltigt i två månader).
Nej det är så ifall inte trafikveret gett dej nån ny tid 2 månader efter ditt teoriprov.
alltså om du kuggat eller kanske tom avbokat ett prov kan dem neka förlängning.
och tror du måste betala 1500 bara för serviceavgift uppläggningsavgift för att pröva ditt fall.
ey b0ss 2016-10-05 23:45 ! Citera #
ey b0ss 2016-10-05
Nej det är så ifall inte trafikveret gett dej nån ny tid 2 månader efter ditt teoriprov.
alltså om du kuggat eller kanske tom avbokat ett prov kan dem neka förlängning.
och tror du måste betala 1500 bara för serviceavgift uppläggningsavgift för att pröva ditt fall.
Eller snarare om du kuggar får du säkerligen ingen förlängning för trafikverket har ju kunnat ge dej en tid två månader efter din teori.
och om du avbokat måste du nog ha en bra anledning eller så ekar dem förlänging pga de också
Mdbl 2016-10-06 01:35 ! Citera #
Har inte kunnat få tag på tid ifrån maj fram tills nu i september då jag fann en tid i början på november, och eftersom det tog över två månader måste jag göra om teoriprovet som jag klarade på första försöket, har kuggat fyra uppkörningar, hittar jag inga tider för att jag kuggat så många? Har det alltid varit såhär dåligt med tider? Mitt jobb kräver körkort utav mig snarast möjligt annars får jag inte vara kvar. Så har rätt stor press på mig.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo