Start > Körkortsforum > Fick körkortet efter 7 försökt…

Fick körkortet efter 7 försökt

Tomas 2016-10-03 16:10 ! Citera #
Daniela 2016-10-03
Grattis, starkt av dig att inte ge upp. :) Själv har man precis bokat sin uppkörning och darrar som ett löv av nervositet.
Uppkörningen kommer gå mycket bättre om du försöker slappna av, det kan jag lova dig. Det är skitlätt att säga såhär kanske men tänk på att din körlärare (antagligen) inte släpper iväg dig innan han eller hon anser att du hade klarat uppkörningen. Det kommer gå bra :)
Idde 2017-08-01 18:04 ! Citera #
Jag vill först berätta att jag faktist kört bil utan körkort i ca 10 år( fick inte ta körkort, lång historia) har åkt fast lite då o då men senaste 2-3 åren klarade jag mig utan att åka fast. Så jag bestämde mig en dag att ta körkort. Fixade alla tillstånd o började direkt o beställa tid.
Riskettan sen halkbana efter de beställde jag tid för teori o uppkörning.
Utan att köra upp med nån skola el privata lektioner. Läste boken dagen innan, jag kuggade fick 50 av 65.
Veckan efter körde jag upp o klarade körningen men blev lite tjafs om kopplingen. Läraren tyckte inte att man ska hålla ner koplingen när man kör över gångställen utan låta bilen rulla foten på bromsen. Jag hade foten på bromsen o kopling nertryckt. Fattar inte vad de är för problem skit samma han bestämmer. Var nära att bli kuggad för de när allt annat var perfekt. Sen jorde jag teori för andra ggn o klarade med 55 av 65.
Idde 2017-08-01 19:59 ! Citera #
Hann inte skriva färdigt. Tips till alla
De går inte att vara lugn när man kör upp, jag själv var spänd i hela kroppen men ja lät min erfarenhet göra jobbet.
Kör som fan överallt helst privat( dyrt annars) bli en förare. Teori kan man läsa hur mycket som helst. Men när man gör provet så måste man ha lite tur, 25% av frågorna kan kan stämma på minst 2 alternativ av 4 de bara omständigheter som avgör vilken de är men dom står inte med så gå på magkänslan o hoppas att ni får över 52. Plugga gärna på flera olika inte bara boken. De finns massa appar man kan köpa(köpte själv 2 olika appar) ja lånade körkortsboken från biblioteket dagen innan. Lycka till
Idde 2017-08-01 20:02 ! Citera #
Glömde
Gör alla gratisprover på nätet
Gäst2 2017-08-05 14:30 ! Citera #
Idde du behöver inte alls dela dina rekommendationer vad folk ska läsa till provet och sånt. Du är ändå person som har kuggat flera gånger än max 2
Gäst 2017-08-05 22:07 ! Citera #
Till idde

Du verkar lite efter om jag ska vara helt ärlig, klart som fasiken att man inte ska åka omkring med kopplingen nedtryckt när man passerar ett övergångsställe, det handlar om miljösparsam körning, något du inte verkar veta ett smack om!!

Och nej, det finns aldrig en fråga på provet där minst 2 svar kan vara rätt!
Det finns små skillnader i varje fråga där endast ett svar är rätt!!

Så du ska inte tipsa andra om hur dom kan göra när du själv inte ens vet hur man ska göra.
Bara beklagligt att en sådan person som du klarade dina prov, vill inte ha dig i trafiken överhuvudtaget!!
Alla är olika 2021-04-28 17:24 ! Citera #
Håller med, för mig faller det på nervositeten Jag får hjärnsläpp typ när nån ska sitta bredvid och bedöma mig. Framförallt i en sån jobbig och svår situation som att ta körkort. Som det är för mig. Men privat är jag inte alls lika nervös. Kan t o m vara bättre på å ta initiativ då. Alla är vi olika! Alla har olika förutsättningar! Man är inte en dålig förare för det. Finns dem som kör som nötter och redan har körkort - dem borde inte ha körkort. Vet inte hur många gånger jag nästan varit på väg att köra på folk för att den bara kastar sig in framför mig T ex.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo