Start > Körkortsforum > Fick körkortet efter 7 försökt…

Fick körkortet efter 7 försökt

Gäst 2016-09-27 20:27 ! Citera #
Klarade uppkörning idag! Känns så himla skönt.
Gäst 2016-09-27 22:25 ! Citera #
Grattis! Fick också idag, på mitt femte försök. Känns så gött! Tänkte ge lite inspiration till de som har suttit i samma sits som oss.

Jag förstår att det är jävligt att missa uppkörningen. Efter första försöket kändes det väl helt okej, fullt normalt. Efter andra försöket kändes det sämre, främst för att jag var tvungen att göra om teorin. Efter missat försök tre var det som ett slag i magen. Kände mig misslyckad och irriterad. Sur och besviken på mig själv. Arg. Men framför allt misslyckad. Försök fyra kändes riktigt surt, mest för att jag missade på en liten sak. Åter igen kände jag mig misslyckad och besviken på mig själv. Idag, på mitt femte försök, satte jag det. Glömde först legitimation, så fick boka om till senare på dagen. Och för några timmar sedan... fick jag det!

Ni som gjort uppkörning flera gånger: ge inte upp. Kötta körningen så mycket ni kan. Tid finns alltid, det handlar om prioriteringar. Jag vet att man känner sig misslyckad, det är fullt normalt. Man hör om folk som tar lappen på första försöket, men alla lär sig olika. Kör med bilskola, de känner din körning bättre än du. Åter igen, ge inte upp – det kommer bli värre om ni lägger körningen på hyllan. Ta kortet medan ni är igång. Postar nog ett mer utförligt inlägg om min resa till körkortet (klyschig formulering, jag vet). Lycka till!
Gäst 2016-09-28 21:14 ! Citera #
Grattis!
Gäst 2016-09-28 22:02 ! Citera #
Grattis! Vad roligt att det föll på plats tillslut.
Gäst 2016-09-29 15:32 ! Citera #
Inget illa menat men om man inte klarar uppkörningen efter första, andra försökte borde man inte försöka övningsköra mer? Känns ju inte direkt som man kan köra om man blir kuggad 4 och 6 gånger?
Gäst 2016-09-29 21:57 ! Citera #
Gäst 2016-09-29
Inget illa menat men om man inte klarar uppkörningen efter första, andra försökte borde man inte försöka övningsköra mer? Känns ju inte direkt som man kan köra om man blir kuggad 4 och 6 gånger?
Allt handlar inte om att övningsköra och bara för att man blir kuggad flera gånger så betyder det inte att man inte kan köra. Man kan bli kuggad på så jättesmå saker att det löjligt och man kan även bli kuggad om andra gör ett misstag som påverkar dig osv och sen säger dem att du inte var ”riskmedveten”. Det finns även vissa som kuggar även om man kör bra. Allt handlar om att ha den rätta inspektören och lite tur så klarar man sig :)

Så nu som har kuggat, fortsätt bara. Ni klarar det i slutändan :)
Gäst 2016-09-30 08:46 ! Citera #
Skön formulering, med lite tur så klarar man sig. Sådana trafikanter vill jag inte möta på vägarna.
Gäst 2016-09-30 15:12 ! Citera #
Gäst 2016-09-30
Skön formulering, med lite tur så klarar man sig. Sådana trafikanter vill jag inte möta på vägarna.
Du fattar väl att även om du klarar uppkörningen så är du inte en fullständig förare. Det krävs år av köranden för att du ska bli det.
Gäst 2016-10-02 14:50 ! Citera #
Gäst 2016-09-29
Inget illa menat men om man inte klarar uppkörningen efter första, andra försökte borde man inte försöka övningsköra mer? Känns ju inte direkt som man kan köra om man blir kuggad 4 och 6 gånger?
Du har en poäng, men för min del handlade det om en väldig nervositet. Att köra med bilskola och privat är en helt annan sak kontra ett dyrt prov som är avgörande för något du kommer ha hela livet, samt en främling som bedömer allt du gör, och i vissa fall en bil man inte är bekväm med.
Daniela 2016-10-03 15:21 ! Citera #
Grattis, starkt av dig att inte ge upp. :) Själv har man precis bokat sin uppkörning och darrar som ett löv av nervositet.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo