Start > Körkortsforum > Tips för att klara kunskapspro…

Tips för att klara kunskapsprovet

Gäst 2016-09-24 21:31 ! Citera #
Jag fick ingen fråga där jag behövde använda mig av miniräknaren. Det närmaste ”sådan” fråga jag fick vad stoppsträckan var, alltså bromssträcka + reaktionssträcka.

Många frågor är väldigt kluriga på teoriprovet. Ett tips är att till exempel läsa på varför det är omkörningsförbud eller varför det inte är rekommenderat att göra en omkörning. Varför det är så i den situationen osv. Oftast är det flera olika ”rätta” svar man kan tycka på teoriprovet som egentligen en stämmer in bara. Det gäller att veta varför i situationerna.


Gör ni _bara_ frågor på internet och lär er de korta rätta svaren kan du ändå få fel på just den frågan på teoriprovet. Varva istället med frågor på internet och gå sedan till boken och ta reda på _varför_ alternativ A till exempel är det rätta svaret.
Hej 2016-09-24 22:25 ! Citera #
Gäst 2016-09-24
Jag fick ingen fråga där jag behövde använda mig av miniräknaren. Det närmaste ”sådan” fråga jag fick vad stoppsträckan var, alltså bromssträcka + reaktionssträcka.

Många frågor är väldigt kluriga på teoriprovet. Ett tips är att till exempel läsa på varför det är omkörningsförbud eller varför det inte är rekommenderat att göra en omkörning. Varför det är så i den situationen osv. Oftast är det flera olika ”rätta” svar man kan tycka på teoriprovet som egentligen en stämmer in bara. Det gäller att veta varför i situationerna.


Gör ni _bara_ frågor på internet och lär er de korta rätta svaren kan du ändå få fel på just den frågan på teoriprovet. Varva istället med frågor på internet och gå sedan till boken och ta reda på _varför_ alternativ A till exempel är det rätta svaret.
Tack, så ska jag tänka mer nu när jag pluggar. Så att man verkligen lär sig hur teorin är bakom frågorna.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 14:22
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov