Start > Körkortsforum > Tips för att klara kunskapspro…

Tips för att klara kunskapsprovet

Kille 2016-09-24 14:32 ! Citera #
Tjena alla!

Jag gjorde provet igår och klarade det. Fick 62 av 65.

Mitt tips som jag kan ge är att öva på frågor dvs att öva på liknande frågor som kommer att komma på själva provet och att skita i själva körkortsboken. ( Skadar inte att läsa den en gång eller två )

Vill du bara klara provet och INTE få ett stort förståelse dvs ytinlärning så plugga bara på frågor men vill du klara provet OCH FÅ ett stort förståelse dvs djuplärning så plugga på frågor och läs boken.

Jag vet att de flesta ungdomar som vill ta körkort vill bara klara provet, spelar ingen roll om de får 52 eller 65.

När jag genomförde provet så märkte jag att körkortsboken som jag läste inte var till någon större hjälp.

Denna webbsidan hjälpte mig att bli godkänt: körkortsfrågor.nu

När ni är inne på hemsidan så trycker ni på ”körkortsfrågor” och sedan ”starta” ( det kan vara lite segt att klicka ibland )

När ni svarar rätt så markeras det rätta svaret med grönt så att man vet att det är det rätta svaret. Svarar ni fel så markeras det felaktiga svaret med rött och det rätta svaret med grönt så att man vet vilket det rätta svarat skulle ha varit.

Du kan svara på så många frågor du vill ( De har över 2000 frågor!!! ) och det finns ingen tidsbegränsning

När ni svarar på en fråga så kommer även en förklaring som förklarar varför det är just så. ( En förklaring kommer inte på alla frågor ).

Det som är bra med hemsidan är att dem frågor som de har fanns också med när jag gjorde kunskapsprovet! Samma bild och text! (Olagligt? kanske, men det brydde inte jag mig om. Fick ju godkänt :)

Har hemsidan att tacka för allt. De gjorde ju så att jag fick 62 av 65 :) inte illa eller? XD

Lycka till alla och jag hoppas att du också klarar provet :)
Hej 2016-09-24 17:23 ! Citera #
Tack för tipset! Använde du dig inte av elevcentralen?
Kille 2016-09-24 17:26 ! Citera #
Hej 2016-09-24
Tack för tipset! Använde du dig inte av elevcentralen?
Tjena Hej! :)

Nej, jag använde inte elevcentralen utan bara körkortsonline :)
Hej 2016-09-24 17:34 ! Citera #
Okej. Ska testa sidan du skrev om. Grymt jobbat att få en så bra poäng på provet. Har mitt prov om en månad.
Kille 2016-09-24 17:43 ! Citera #
Hej 2016-09-24
Okej. Ska testa sidan du skrev om. Grymt jobbat att få en så bra poäng på provet. Har mitt prov om en månad.
Tjena Hej!

En månad är gott om tid för kunskapsprovet.

Hur har du tänkt plugga förutom att plugga på sidan jag skrev om?
Hej 2016-09-24 18:01 ! Citera #
Kille 2016-09-24
Tjena Hej!

En månad är gott om tid för kunskapsprovet.

Hur har du tänkt plugga förutom att plugga på sidan jag skrev om?
Jag har elevcentralen så har tänkt plugga via den. Det jag tycker är svårast är att komma ihåg hur man räknar ut olika saker. Fick du många såna frågor?
Kille 2016-09-24 18:17 ! Citera #
Hej 2016-09-24
Jag har elevcentralen så har tänkt plugga via den. Det jag tycker är svårast är att komma ihåg hur man räknar ut olika saker. Fick du många såna frågor?
Fick bara en sådan fråga

Du kör 50km/h och befinner dig 5 meter bakom en buss. Själva bussen är 15 meter. Kommer du att hinna bromsa om någon hade gått ut framför bussen?

Först räknar man reaktionstiden: 5 x 3 x 1 = 15m
Sen tar man bromssträckan: 5 x 5 x 0,4 = 10m

Buss + 5 meter = 20m

reaktionstiden + bromssträckan = 25m

Sen fanns det två svar man kunde välja mellan: Ja eller Nej

Jag valde nej och fick rätt :)
Hej 2016-09-24 18:21 ! Citera #
Kille 2016-09-24
Fick bara en sådan fråga

Du kör 50km/h och befinner dig 5 meter bakom en buss. Själva bussen är 15 meter. Kommer du att hinna bromsa om någon hade gått ut framför bussen?

Först räknar man reaktionstiden: 5 x 3 x 1 = 15m
Sen tar man bromssträckan: 5 x 5 x 0,4 = 10m

Buss + 5 meter = 20m

reaktionstiden + bromssträckan = 25m

Sen fanns det två svar man kunde välja mellan: Ja eller Nej

Jag valde nej och fick rätt :)
Okej får ta och öva mer på sånt. Har du haft din Uppkörning än?
Kille 2016-09-24 18:26 ! Citera #
Hej 2016-09-24
Okej får ta och öva mer på sånt. Har du haft din Uppkörning än?
Har den på denna onsdag runt kl: 11 i Olofström

Var har du tänkt göra din?
Hej 2016-09-24 19:54 ! Citera #
Kille 2016-09-24
Har den på denna onsdag runt kl: 11 i Olofström

Var har du tänkt göra din?
Okej är du nervös? Har du kört på körskola.
Jag tänker göra Uppkörningen i Halmstad

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 14:36
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov