Start > Körkortsforum > Kuggade uppkörning - ont om ti…

Kuggade uppkörning - ont om tid - vart ska jag köra upp?

Sasha 2016-09-12 19:11 ! Citera #
Hej alla

Hade min uppkörning och kuggade. Det ända felat jag hade var inom rondellen. Jag väntade på min tur och precis innan jag skulle köra ut och det var fritt så kom det en jävla bmw förare från vänster med full jävla fart utan blinkes eller nåt lovar han körde 80km/h. Fan det var inte mitt fel killen kom seriöst från ingenstans.

Till och med bilen vid mig var tvungen att tvärnita. Men ändå kuggades jag för jag skulle vara bered, kunde inte ens hinna ens blinka killen var ju galen jag kollade snabbt åt vänster och det var fritt, en sekund senare var han där. ( flydde säkert från polisen) . Problemet nu är att jag har bara två månader på mig och det finns ont om tid. Jag bor i sthlm och körde upp i Sollentuna men jag är öppen för att köra upp över allt, vart skulle ni rekommendera att jag ska köra upp?

Just nu har jag bokat uppkörningen Sundsvall är det svårt att köra upp där jämfört med sthlm? Sen är det 4h från sthlm? Vart någonstans ska jag köra upp tycker ni? det kan vara 1-2h fråm sthlm :)

Tack
Sasha 2016-09-12 19:15 ! Citera #
Sasha 2016-09-12
Hej alla

Hade min uppkörning och kuggade. Det ända felat jag hade var inom rondellen. Jag väntade på min tur och precis innan jag skulle köra ut och det var fritt så kom det en jävla bmw förare från vänster med full jävla fart utan blinkes eller nåt lovar han körde 80km/h. Fan det var inte mitt fel killen kom seriöst från ingenstans.

Till och med bilen vid mig var tvungen att tvärnita. Men ändå kuggades jag för jag skulle vara bered, kunde inte ens hinna ens blinka killen var ju galen jag kollade snabbt åt vänster och det var fritt, en sekund senare var han där. ( flydde säkert från polisen) . Problemet nu är att jag har bara två månader på mig och det finns ont om tid. Jag bor i sthlm och körde upp i Sollentuna men jag är öppen för att köra upp över allt, vart skulle ni rekommendera att jag ska köra upp?

Just nu har jag bokat uppkörningen Sundsvall är det svårt att köra upp där jämfört med sthlm? Sen är det 4h från sthlm? Vart någonstans ska jag köra upp tycker ni? det kan vara 1-2h fråm sthlm :)

Tack
PS: Jag har ganska ont om pengar då jag försöker överraska familjen då ingen har körkort och vill inte låna pengar från päronen då jag vet att de sparar för att åka till Australien :P
Gäst 2016-09-12 20:35 ! Citera #
Inte för att vara en party pooper men att skylla alla fel/problem på andra i trafiken är ett ganska vanligt beteende bland sk. ”olycksfåglar” om du har läst teoriboken.
Sasha 2016-09-12 20:42 ! Citera #
Gäst 2016-09-12
Inte för att vara en party pooper men att skylla alla fel/problem på andra i trafiken är ett ganska vanligt beteende bland sk. ”olycksfåglar” om du har läst teoriboken.
Jo självklart, men fan den här gången så var det inte jag som gjorde fel. Men det är inte det jag är orolig över. Jag vill bara ha en bra tid på ett bra ställe
Gäst 2016-09-12 21:32 ! Citera #
Sasha 2016-09-12
Jo självklart, men fan den här gången så var det inte jag som gjorde fel. Men det är inte det jag är orolig över. Jag vill bara ha en bra tid på ett bra ställe
Varför var du inte uppmärksam?
Sasha 2016-09-12 22:28 ! Citera #
Gäst 2016-09-12
Varför var du inte uppmärksam?
Jag var ganska uppmärksam släppte förbi några bilar sen bilen framför åkte ut lite först så jag såg att det var klart också, sen kom fart dåren
Gäst 2016-09-12 23:29 ! Citera #
Sasha 2016-09-12
Jag var ganska uppmärksam släppte förbi några bilar sen bilen framför åkte ut lite först så jag såg att det var klart också, sen kom fart dåren
Skyll inte ifrån dig. Kolla ALLTID innan du kör ut. Nu vet jag inte hur rondellen här såg ut men jag antar att sikten var god och du hade uppmärksammat personen ifråga om du hade kollat. Skyll inte ifrån dig, ta istället till dig kritiken.
Gäst 1 2016-09-13 09:51 ! Citera #
Sasha 2016-09-12
Jag var ganska uppmärksam släppte förbi några bilar sen bilen framför åkte ut lite först så jag såg att det var klart också, sen kom fart dåren
Precis som föregående skrivare har skrivit så var det du som gjorde fel, det var inte mannen i BMW´n som körde din bil, utan det var du, och då är det du som är ansvarig för att framföra din bil på ett säkert och trafiksäkert sett.

Och att du bara var ganska uppmärksam visar gott o väl hur du är som bilförare!
Man alltid vara uppmärksam hela tiden när man kör bil!
Piraten 2016-09-13 12:18 ! Citera #
Du har alltid väjningsplikt innan du själv är inne i rondellen, förstår att BMW kom fort in i rondellen, men det ska man som förare ha i beräkning att en del kör snabbare..

Är som köra förbi ett övergångsställe och nån går ut utan förvarning väldigt snabbt, och sen säga inte mitt fel..

Som förare ska man ha livlig fantasi för faror..
Ghost 2016-09-14 00:33 ! Citera #
Jag bakk dig Sasha.
Du kommer fixa det oavsett vart du väljer att köra upp.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo