Med tanke på hur många som kuggas så förstår jag varför det är krav på dubbelkommando!
Man erbjuds inte, man måste själv boka bil för uppkörning.
Jag skulle väl inte ha behövt boka bil för uppkörning, om nu bara Staffans trafikskola i Älvsjö (där jag bor) hade erbjudit mig att få låna en av deras bilar för uppkörning. Skulle jag mot förmodan råka boka lånebil av Trafikverket så hade väl inspektören kunnat hjälpa mig att avboka bilen.
Jag undrar om inte Staffans trafikskola borde ha erbjudit mig att låna en av deras bilar när jag ändå övningskörde lite hos dem några veckor före första uppkörningsförsöket. Hade de erbjudit mig att låna en av deras bilar då jag har uppkörning så hade jag inte bara fått slippa köra Trafikverkets idiotbilar, utan jag hade väl också haft betydligt större chans att få godkänt på första försöket; en av deras körlärare hade väl i så fall följt med mig till Västerås, där jag bokade uppkörning, och då kunnat förbereda mig genom att låta mig ta en övningskörningstur inom staden för att lära känna vägarna ordentligt, innan uppkörningen började.
De flesta körelever hos Staffans trafikskola brukar antagligen köra upp i Farsta, men jag antar att det vore lättare att klara uppkörningen i Västerås, med tanke på hur många som kuggas i Farsta eller ens Stockholm.
Staffans trafikskola hade såvitt jag vet en dieselbil, en Volvo V50 tror jag, som dock INTE kunde gasa av sig själv som diesel-Golfen Trafikverket i Västerås hade. Diesel-Golfar suger!