Start > Körkortsforum > Allt du behöver veta inför kör…

Allt du behöver veta inför körprovet

Förarprövaren 2016-08-28 18:47 ! Citera #
V 2016-08-28
Tack så mycket. Din blogg hjälper mycket!
Hej V!

Tack så mycket! :)
Hej 2016-08-28 23:27 ! Citera #
Är det vanligt att folk kör 100 procent perfekt på Uppkörningen? För jag ser folk i trafiken varje dag, många kör inte helt perfekt. Vilka fel brukar folk göra som dem inte blir kuggade för? Blir man kuggad om man råkar få i fel växel tex? Kan inte du skriva några fel folk brukar göra. Jag har övat mycket men på mina körlektioner blir det ändå aldrig 100 procent perfekt.
Förarprövaren 2016-08-29 06:23 ! Citera #
Hej 2016-08-28
Är det vanligt att folk kör 100 procent perfekt på Uppkörningen? För jag ser folk i trafiken varje dag, många kör inte helt perfekt. Vilka fel brukar folk göra som dem inte blir kuggade för? Blir man kuggad om man råkar få i fel växel tex? Kan inte du skriva några fel folk brukar göra. Jag har övat mycket men på mina körlektioner blir det ändå aldrig 100 procent perfekt.
Hej Hej!

Jag har redan skrivit en hel del om dessa frågor på bloggen (https://uppkorningblog.com/?s=perfekt&submit=S%C3%B6k) så kika in där och läs igenom de områden du behöver veta mer om.
Men nej, din körning måste inte vara perfekt och det gör ingenting om du råkar få i fel växel någon gång. Allt som händer eller inte händer under ett körprov bedöms utifrån den situation där det händer (eller inte händer). Att jag skriver ”inte händer” beror på att något borde ha hänt, d.v.s. du borde ha gjort något (agerat på ett visst sätt). Du ska inte jämföra din körning med dem du ser ute i trafiken. Det är de som är måttstocken.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo