Start > Körkortsforum > Allt du behöver veta inför kör…

Allt du behöver veta inför körprovet

Förarprövaren 2016-08-25 21:08 ! Citera #
Sedan mars i år har jag bloggat om körprovet utifrån min erfarenhet som trafikinspektör på Trafikverket Förarprov i Uppsala. Du som övningskör eller är handledare kan dra nytta av det jag skriver.
Bläddra, läs och sök bland olika inlägg.
https://uppkorningblog.com/
A 2016-08-25 21:39 ! Citera #
Förarprövaren 2016-08-25
Sedan mars i år har jag bloggat om körprovet utifrån min erfarenhet som trafikinspektör på Trafikverket Förarprov i Uppsala. Du som övningskör eller är handledare kan dra nytta av det jag skriver.
Bläddra, läs och sök bland olika inlägg.
https://uppkorningblog.com/
Jag har en fråga till dig. Upplevde du att flest privat eller folk som kom via körskola klarade Uppkörningen lättast. Din blogg är till god hjälp.
Förarprövaren 2016-08-25 21:57 ! Citera #
A 2016-08-25
Jag har en fråga till dig. Upplevde du att flest privat eller folk som kom via körskola klarade Uppkörningen lättast. Din blogg är till god hjälp.
Hej A!

De som hade en gedigen utbildning på körskola klarade uppkörningen bäst. Det är egentligen fullt logiskt att den som utbildats av en seriös lärare på en seriös trafikskola klarar körprovet bättre än den som lärt sig med privat handledare. Inget ont om privata handledare i detta. Jag talar nu i generella termer.
V 2016-08-27 17:02 ! Citera #
Kan du förklara högerregeringen lite. Är väldigt nervös över att missa den då man blir osäker ibland.
Gäst 2016-08-27 17:50 ! Citera #
V 2016-08-27
Kan du förklara högerregeringen lite. Är väldigt nervös över att missa den då man blir osäker ibland.
Herregud, googla på högerregeln så får du veta det mesta..
Förarprövaren 2016-08-27 18:27 ! Citera #
V 2016-08-27
Kan du förklara högerregeringen lite. Är väldigt nervös över att missa den då man blir osäker ibland.
Hej V!
Jag antar att du menar högerregeln ????

Jag skrev ett inlägg om den för en tid sedan. Läs igen och se om det klarnar, annars kan du gärna fråga igen.
https://uppkorningblog.com/2016/04/03/hogerregeln-2/
V 2016-08-27 20:05 ! Citera #
Gäst 2016-08-27
Herregud, googla på högerregeln så får du veta det mesta..
Är väl inget att bli bitter över? Då kan du likaväl strunta i att skriva för ditt inlägg var inte till någon hjälp! Ja, jag kan googla. Men jag litar mer på att jag kan få hjälp av någon som jobbat inom det än Google.
Gäst 2016-08-28 17:27 ! Citera #
V 2016-08-27
Är väl inget att bli bitter över? Då kan du likaväl strunta i att skriva för ditt inlägg var inte till någon hjälp! Ja, jag kan googla. Men jag litar mer på att jag kan få hjälp av någon som jobbat inom det än Google.
Jag är verkligen inte bitter, blir bara så förundrad över att man inte ens orkar leta efter svaren själv..
Och om du googlar till rätt sidor så är den mer att lita på än svaren som du kommer få härinne..
Ett tredje alternativ är att låna/köpa körkortsboken, men du kanske inte litar på vad som står i den?!? :D :D :D
V 2016-08-28 18:01 ! Citera #
Gäst 2016-08-28
Jag är verkligen inte bitter, blir bara så förundrad över att man inte ens orkar leta efter svaren själv..
Och om du googlar till rätt sidor så är den mer att lita på än svaren som du kommer få härinne..
Ett tredje alternativ är att låna/köpa körkortsboken, men du kanske inte litar på vad som står i den?!? :D :D :D
Ja jag litar mer på svaret jag kunde få här inne som jag skrev. Den här tråden startades av en trafikinspektör, av den anledningen skrev jag mitt inlägg. Och jag fick ju en perfekt länk!

Sitter du och skriver såna onödiga svar till alla inlägg du upplever var onödiga frågor? Lägg tiden på något annat istället. För det kommer alltid finnas flera frågor och diskussioner på forumet som du upplever vara onödiga.
V 2016-08-28 18:01 ! Citera #
Förarprövaren 2016-08-27
Hej V!
Jag antar att du menar högerregeln ????

Jag skrev ett inlägg om den för en tid sedan. Läs igen och se om det klarnar, annars kan du gärna fråga igen.
https://uppkorningblog.com/2016/04/03/hogerregeln-2/
Tack så mycket. Din blogg hjälper mycket!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov