Start > Körkortsforum > Vilken halkbana ska man välja?

Vilken halkbana ska man välja?

Gäst 2010-03-25 16:33 ! Citera #
Jag tycker du ska köra i Gillinge, de är riktigt bra där, bra bilar och man får prova på riktig halka samt deras säkerhetshall är riktigt intressant där man bla. får sitta i en upp och ner vänd bil.
edde85 2010-03-25 18:54 ! Citera #
Hej!!

Jag gjorde min halkbana i bromma och det var hur roligt som helst.. Jagr har aldrig hört att nån kuggat på halkbanan.. kan man köra en bil alltså bara få rull på bilen så e man godkänd hehe de inget prov utan de är för att man ska få känna på hur det känns att halka hehe det är hur roligt som helst men skulle inte vilja att det händer på verkligheten..
Ssarisen 2010-04-24 22:45 ! Citera #
Jag fick höra av min körlärare att största skillnaden mellan gillinge och Tullinge är att man på Gillinge kör på ”riktig” halka, dvs det är ingen specialfunktion på bilen som ska föreställa halka, utan det är halt på riktigt. Jag körde på Gillinge och är nöjd!
Gäst 2010-06-02 01:01 ! Citera #
Jag var precis på Gillinge imorse och dom gillar jag skarpt. Lätt & enkelt att anmäla sig via internet, och om du vill kan du alltid chansa att gå dit och få tid direkt om någon hoppat av.

Jag ringde dom igår eftermiddag och fick åka redan idag! Hade tur att någon hoppade av samma morgon som jag kom dit.
yri 2010-06-27 11:44 ! Citera #
Jag tog risktvåan en liten bit utanför upplandsväsby på stockholms motorcentral. Skulle inte rekommendera dom. Meningen var att dem skulle hämta och lämna oss vid ”centralen” i upplandsväsby vilket dom inte fullföljde. Själva utbildningen var oklar och läraren var väldigt otydlig med det han ville.
Banan var även väldigt trång och konstigt lagd.
Skulle inte rekommendera denna utbildning
Idah 2012-06-08 09:40 ! Citera #
Jag gjorde min halkbana för en vecka sedan, och det var på Tullinge.
Vi körde 4 elever + en instruktör i 3 bilar. Hade jag vetat det hade jag valt Gillinge, för det blev rätt stressande när bilen var full. Dessutom tyckte jag instruktören var rätt otydlig och lite påhoppande, så man kände sig rätt så korkad inför övningarna :?
Personligen skulle jag inte rekomendera den. Men fick iallafall godkänt! (alla fick dock godkänt vid det tillfället, fast vissa knappt kunde växla :lol: )
gub 2015-09-12 11:59 ! Citera #
Tullinge kan jag varmt rekomendera!!! du klarar den garanterat.
Gäst 2015-11-11 10:56 ! Citera #
Det finns flera bra Halkbanor. Jag gjorde min i Gnesta halkbana. Det kostade 1800kr och det var riktigt bra och roligt och man fick köra själv om man önskar så. Gillinge tar 1900kr för samma utbildning och det tar längre tid för att det är flera elever som ska dela på samma bil med samma lärare
Barbara 2015-11-21 20:19 ! Citera #
Gnesta halkbana den bästa!!!! Trevliga instruktörer och bra upplägg på halkbanan. Roligt och nyttigt för alla som ska ta körkort. Lyssna på instruktören och gör som han säger inget annat ...gasa och bromsa det är allt !!!! Slappna av och lycka till!!!
Yajirou 2015-11-21 22:43 ! Citera #
Gillinge halkbana verkar i princip godkänna vem som helst. Gäller bara att vara där och vara informera om riskerna i halkkörning med mera.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I dag 22:20
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor