Start > Körkortsforum > Ni som klarat er

Ni som klarat er

Gäst 2016-08-15 07:10 ! Citera #
Ni som fått körkort nyligen, har ni kört mycket?
Caroline 2016-08-15 11:27 ! Citera #
Körde ca 40 lektioner på körskola på 3 månader. Och 2 av dessa månader även privat.
Gäst 2016-08-15 15:11 ! Citera #
Körde 15 körlektioner på körskola, och resten privat
Klarade uppkörningen på första försöket, allt som allt så tog det 3½ månad
baam 2016-08-15 19:00 ! Citera #
4 körlektioner å inget privat! klarade allt på första ???? men jag har ju kört bil på heltid olagligt i 8 år innan ganska dumt nu när man tänker
Gäst 2016-08-15 19:26 ! Citera #
baam 2016-08-15
4 körlektioner å inget privat! klarade allt på första ???? men jag har ju kört bil på heltid olagligt i 8 år innan ganska dumt nu när man tänker
Bra jobbat..? Hoppas du inte ställde till med alltför mycket under dessa 8 år. Jag tror att 99 % av de som tar körkort inte har samma bakgrund som du.
Caroline 2016-08-16 10:25 ! Citera #
Tilläggas kan att jag är 42. Svårare att ta körkort ju äldre man blir. :)
39 2016-08-16 13:23 ! Citera #
Ja övningskör nu. Är 39, bland det värsta jag gjort. Så mycket idioter i trafiken. Ju äldre man blir svårare blir det pga att man är för konsekvenstänkt.
Gäst 4 2016-08-16 13:41 ! Citera #
Caroline 2016-08-16
Tilläggas kan att jag är 42. Svårare att ta körkort ju äldre man blir. :)
Jag håller faktiskt inte med dig, vi som är lite äldre har mer förstående om vad som kan ske i trafiken än vad yngre människor har, så vi tar det mer på allvar när vi övningskör. Sedan så sa min lärare på körskolan att han tyckte att det var lättare att utbilda oss som var lite äldre, just för att vi förstår allt på ett bättre sett :D

Jag var 36 när jag tog mitt körkort, och det var de bästa jag någonsin kunnat göra, förstår inte varför jag inte gjorde det tidigare :D
Caroline 2016-08-16 20:03 ! Citera #
Gäst 4 2016-08-16
Jag håller faktiskt inte med dig, vi som är lite äldre har mer förstående om vad som kan ske i trafiken än vad yngre människor har, så vi tar det mer på allvar när vi övningskör. Sedan så sa min lärare på körskolan att han tyckte att det var lättare att utbilda oss som var lite äldre, just för att vi förstår allt på ett bättre sett :D

Jag var 36 när jag tog mitt körkort, och det var de bästa jag någonsin kunnat göra, förstår inte varför jag inte gjorde det tidigare :D
Teorin tog jag på mycket mer allvar nu som 42 åring och klarade det på första försöket (Gick på körskola första gången när jag var 18). Men ju äldre man blir....desto sämre reaktionsförmåga får man.
Gäst 4 2016-08-16 22:35 ! Citera #
Caroline 2016-08-16
Teorin tog jag på mycket mer allvar nu som 42 åring och klarade det på första försöket (Gick på körskola första gången när jag var 18). Men ju äldre man blir....desto sämre reaktionsförmåga får man.
Jag hade aldrig kört bil innan jag började med min teori, behövde inget sånt när man körde moppe under det glada 90-talet :)
Så jag fullföljde min körutbildning helt på en körskola, eller ja, jag mängdtränade mycket med min sambos pappa. Såg till att jag lärde mig grunderna rätt först hos körskolan, men den mesta körningen skedde privat..
Klarade både teorin och uppkörningen på första försöket.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov