Start > Körkortsforum > Härnösand

Härnösand

Gäst 2016-08-31 11:47 ! Citera #
Jag menar att man kan råka utför den procenten som är lite extra hårda eller tvärtom. Idag blev jag godkänd i Härnösand. Allt gick lugnt och bra.
Sara 2016-12-08 07:38 ! Citera #
Hej alla som kämpa för att få körkortet...jag bor i stockholm å har kuggat 2 gånger i Södertälje. Jag bestämde mig att åka i Härnösand för inte förlora min teori som skulle gå ut snart. Jag bokade 3 lektioner från din körskola in Härnösand för att kunna se hur deras stan ser ut å öva lite inför uppkörningen. Jag fick godkänt igår efter provet. Jag var så glad å viktigaste man måste kunna tro på sig själv.
Gäst 2016-12-08 08:50 ! Citera #
Maria 2016-08-11
Hej och grattis!

På min andra uppkörning fick jag likadan problem med vändning (jag svängde oxå fel). Men i mitt fall blev jag kuggad eftersom det resulterade i att jag tog så lång tid på mig att vända... Då brast miljö (jag körde längre sträcka än nödvändigt), avsökning (eftersom jag inte identifierade tidigare möjligheter att vända) och självständig körning mot mål. Det var verkligen bara det som sabbade, vi hade ett långt och bra samtal efteråt.

Jag har fått mitt kort nu så jag är inte arg eller bitter men blir frustrerad av att bedömningen skiljer så mellan olika inspektörer...
Jag har samma erfarenhet...
Blev kuggad på min andra uppkörning för att jag tog lång tid på mig att vända. Inspektören hjälpte mig inte genom att tala om jag jag kunde vända, som någon här berättar om. Jag tycker också att det är synd att det kan vara så olika. Säkerheten och riskmedvetenheten är ju ändå viktigast, stt man kör omsorgsfullt och med gott omdöme. Osäkra och nervösa är nog de flesta på uppkörningen.
Tredje gången var jag också nervös och gjorde några småfel, som att välja fel fil och att få motorstopp vid start i backe vilket jag trodde hörde till det förgågna... Men inspektören var denna gång förståelse och gjorde en helhetsbedömning!
Gäst 2016-12-08 13:53 ! Citera #
Gäst 2016-12-08
Jag har samma erfarenhet...
Blev kuggad på min andra uppkörning för att jag tog lång tid på mig att vända. Inspektören hjälpte mig inte genom att tala om jag jag kunde vända, som någon här berättar om. Jag tycker också att det är synd att det kan vara så olika. Säkerheten och riskmedvetenheten är ju ändå viktigast, stt man kör omsorgsfullt och med gott omdöme. Osäkra och nervösa är nog de flesta på uppkörningen.
Tredje gången var jag också nervös och gjorde några småfel, som att välja fel fil och att få motorstopp vid start i backe vilket jag trodde hörde till det förgågna... Men inspektören var denna gång förståelse och gjorde en helhetsbedömning!
En inspektör ska inte tala om för dig vart du kan vända och hur du ska göra.
Dom sitter ju där för att bedöma dig så att dom ser att du klarar dig själv i trafiken.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 23:50
21
I går 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo