Start > Körkortsforum > Ni som klarade det andra gånge…

Ni som klarade det andra gången

Nina 2016-07-25 22:28 ! Citera #
Jodå jag tränade mellan båda uppkörningarna. Ungefär 4 timmar per dag (uppdelat på fler pass under dagarna). Men det räckte inte helt klart. Så nu avvaktar jag med att boka nästa uppkörning och ska tokköra!

Jag har totalt sett övningskört ca 140 h (majoriteten med trafikskola) men det är uppenbart att jag behöver bli mer bekväm bakom ratten. Trist när jag och trafikskolan hade så höga förväntningar på mig men det är bara att nöta mer.
Jessica 2016-07-26 09:46 ! Citera #
Jag hade min uppkörning förra fredagen, klara det på första försöket. Jag var så nervös och trodde verkligen jag skulle kugga. Men icke.
Det jag kan rekommendera dig är att köra intensivt tills nästa gång du har uppkörning. Kör även en enkel lektion precis innan uppkörningen (så du är uppvärmd). Träna då på det du känner dig lite extra osäker på.
Gå dit med inställningen att ”det får gå som det går” & tänk inte att det är ett PROV, utan tänk dig att det är en vanlig körlektion. Överdriv med ALLT! Vrid dig mycket när du ska kolla döda vinkeln, titta hela tiden i alla speglar (för att se så ingen fara närmar sig, någon kör om osv). Säg gärna till läraren också att du är nervös, och ta ett djupt andetag innan du börjar. Stressa inte din körning, utan kör lugnt istället så du hinner se alla skyltar osv. Hellre lite för sakta än lite för snabbt. Du sätter det nu 3 gången gilt!
Se till att äta innan uppkörningen också, och viktigast! Glöm inte att andas lugnt. För när du blir nervös och stressad spänner du hela kroppen, och detta visar sig. Gå dit och visa ”jag vet vad jag håller på med”. Och skulle det vara att du gör något fel och du själv kommer på ”fan skulle gjort såhär istället”. SÄG det till körläraren! Då förstår dom ”hon vet det var ett fel men hon vet hur hon egentligen skulle gjort”!
Har själv teoriprovet kvar, omprov idag..
2 poäng ifrån första gången. SURT!
Lycka till!
Nina 2016-07-26 10:45 ! Citera #
Stort tack för att du tog dig tid att ge så utmärkta råd! Och stort lycka till med ditt omprov!
Nina 2016-07-28 09:59 ! Citera #
Jag satte den idag! Är så otroligt lycklig! :D Tack för alla goda råd och all pepp!
Gäst 2016-07-28 11:34 ! Citera #
Grattis!
Gäst 2016-07-28 20:56 ! Citera #
Stort grattis! Körde du samma rutt eller ändrades den vid varje uppkörning?
Nina 2016-07-28 21:10 ! Citera #
Tack! Det var olika rutter och olika förarprövare.
Gäst 2016-07-29 04:42 ! Citera #
Först vill jag säga grattis!

Vill gärna veta en sak :du bokade uppkörningen 24 ,25 och 26?
Nina 2016-07-29 09:03 ! Citera #
Gäst 2016-07-29
Först vill jag säga grattis!

Vill gärna veta en sak :du bokade uppkörningen 24 ,25 och 26?
Tack! Jag körde upp 22, 25 och 28. Den första tiden bokade trafikskolan åt mig för ca 2 veckor sen. Övriga tider bokade jag som privatist. Tiden 25:e bokade jag på morgonen samma dag och min sista tid bokade jag kl 3 på morgonen. Jag låg vaken på nätterna och bevakade avbokningar eftersom det var helt kört på dagtid... #envis :lol:

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
7
I dag 10:01
3
I går 22:14
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest