Start > Körkortsforum > Ni som klarade det andra gånge…

Ni som klarade det andra gången

Nina 2016-07-24 23:10 ! Citera #
Jag körde upp i Sollentuna i fredags och misslyckades :cry: Jag har kört väldigt mycket med trafikskola och läraren pch jag tyckte det var dags. Om jag bara hade klarat av att hålla huvudet kallt... Vi hade tränat en hel del på de vanliga rutterna som TV anvisar vid uppkörning men jag fick köra en helt ny väg. Blev väldigt stressad då vilket ledde till två misstag som jag annars inte brukar begå.

Det verkar typ omöjligt att få en ny tid men nån gång kommer det. Mitt problem är att jag inte alls känner mig pepp inför nästa. Känner mig lite värdelös som inte fixade anspänningen och skäms lite. Min lärare var uppenbart besviken och det känns också tråkigt.

Hur var det för er som körde upp 2 gången? Gärna ni som körde upp i Sollentuna. Var det som en helt ny uppkörning eller bara fokus på det ni kuggade på?
Nina 2016-07-25 09:45 ! Citera #
OMG jag fick precis en ny uppkörningstid i eftermiddag. Jag ska göra allt jag kan för att hålla nerverna i stil. Hoppas hoppas hoppas!!!
Förarprövaren 2016-07-25 09:56 ! Citera #
Nina 2016-07-25
OMG jag fick precis en ny uppkörningstid i eftermiddag. Jag ska göra allt jag kan för att hålla nerverna i stil. Hoppas hoppas hoppas!!!
Sätt den nu Nina!
Gäst 2016-07-25 10:05 ! Citera #
Hör gärna av dig sen så vi får veta hur det gick! :)
InteSmart 2016-07-25 10:25 ! Citera #
Ja, vi vill höra om din andra uppkörning så snart som möjligt...
Nina 2016-07-25 16:34 ! Citera #
Det gick inte idag heller :cry: Återigen nervositet men denna gång bara i början, det var precis då jag sabbade det. Nästa gång sätter jag det. Jag lovar!
Gäst 2016-07-25 17:15 ! Citera #
Tråkigt, men nästa gång har du nog rutinen som krävs för att inte känna nervositeten.

Får man fråga vad inspektören kuggade dig på?
Gäst 2016-07-25 17:16 ! Citera #
Fick du boka in en ny uppkörningstid snart? Du klarar det ska du se!
Nina 2016-07-25 17:59 ! Citera #
Tack ska ni ha för pepp! Jag kände mig ovan vid deras bil. Fick gasa på aom sjutton för att komma iväg. Och styrservon var den mjukaste jag upplevt. Minsta lilla rörelse så vred sig ratten jättemycket. Hursomhelst, ganska snabbt efter start skulle jag göra en vänstersväng på en 50-väg. Det var en liten svängfil som var helt nymålad (utan pil). Jag blev lite konfunderad och la mig inte så bra där.

Nästa sak var att jag missade döda vinkeln vid körfältsbyte. Slutligen fick jag motorstopp vid trafikljus och kom inte iväg så snabbt.

Allt helt och hållet mitt eget fel. Jag får bättra på det mentala, det sa inspektören också för efter dessa brister flög det på riktigt bra.

Nästa gång bör jag bara mindre nervös tycker jag... Tredje gången gillt förhoppningsvis.
X 2016-07-25 21:35 ! Citera #
Nu vet jag inte om det jag säger stämmer eller inte men det känns som att du lite halvt gav upp en stund efter första kuggen och tränade inte upp så mycket inför andra försöket. Är jag ute och cyklar eller har jag rätt? Kom ihåg att träna massor inför nästa gång så du får in rutinen och känner dig säker. Lycka till!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor