Start > Körkortsforum > Vägmärken

Vägmärken

Isabelle 2009-10-23 11:24 ! Citera #
Jag sitter och pluggar teori just nu. Håller på med vägmärkena i den separata boken jag fått med. Och det finns ju benämningar för varje skylt. Tex varning för cirkulationsplats A30.
Min fråga är alltså. Måste jag lära mig vareviga benämning?? Det är ju hur mycket som helst att komma ihåg.. känns jäkligt onödigt att kunna siffrorna på dem allihop. Men va säger ni?
Gäst 2009-10-23 23:04 ! Citera #
Du ska bara förstå vad märket betyder så är det ok. :D
Gäst 2009-11-08 15:08 ! Citera #
Det är bra att lära sig något nyckelord till varje vägmärke som du kan hänga upp det på, då kommer man lättare ihåg innebörden av det.
iiaa 2009-11-13 13:14 ! Citera #
Nejnej, det måste du abslout inte kunna, det finns ju ingen med att kunna vilket ”nummer” en skylt har. På provet brukar det bara komma upp en bild på ett vägmärke så ska man kunna innebörden av det. Om du gör lite övningsfrågor innan teoriprovet så ser du själv hur frågorna är utformade :)
mariag 2009-11-26 13:54 ! Citera #
Det viktigaste är att du förstår hur du ska bete dig i trafiken om du ser en sån skylt
Gäst 2010-01-02 13:55 ! Citera #
Det viktiga när du pluggar vägmärkena är att du lär dig betydelsen, det kan vara att du pluggar in bara något ord för varje vägmärke. Så länge du vet vad det betyder när du är ute i trafiken. :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 05:45
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest