Start > Körkortsforum > Tips på hur man klarar teoripr…

Tips på hur man klarar teoriprov

Ako 2019-05-30 14:02 ! Citera #
Tänk logiskt, de flesta frågorna handlar om det sen kan du alltid läsa om de delar du har kuggat, gör om tester tills du tror på att du inte kan misslyckas igen, det finns inget trick till det, du måste lära dig och repetition är bästa svaret
A 2019-05-31 16:16 ! Citera #
Hej jag kuggade idag 48 ( 52 är godkänt ). Mitt tips är läs boken läs läs och läs. Jag fick 63/65 på mina sluttest på Elevcentralen och kuggade endå. Det var många frågor som jag aldrig sett förut eller lärt mig svaret till så visste inte vad jag skulle svara. Du kommer känna igen många frågor från Elevcentralen och olika appar men de hjälper inte om man endast pluggat på det sättet. Läs mycket och lär dig vad du läser. Lycka till
Björn He 2019-05-31 23:34 ! Citera #
Man måste läsa in det som står i Körkortsboken så ordentligt som man bara kan och om och om igen tills man kan det helt utantill.

Jag glömde läsa Körkortsboken innan jag åkte till teoriprovet, tänkte inte på att man måste läsa Körkortsboken, och kuggade främst p.g.a. det. Men jag lärde mig av mitt misstag och köpte en Körkortsbok och läste igenom den om och om igen tills jag kände att jag kunde innehållet i boken helt utantill, vilket tog ungefär 5 dagar, först då bokade jag in ett nytt teoriprov.

När jag klarade teoriprovet på andra försöket, fick jag 52/65 vilket är lägsta godkända poängen. På första försöket fick jag olyckligtvis bara 45/65.

Fast jag tycker teoriprovet borde bli lite enklare. Det hade varit lättare om det bara innehållit frågor angående vanliga trafikregler. Måste teoriprovet innehålla frågor om hur man gör säkerhetskontroll av bilen? Allt det står ju i instruktionsboken i bilen och ingen kan väl allt det utantill, det är väl lag på att ha en instruktionsbok i varje bil med instruktioner om hur man gör säkerhetskontroller, hur man styr bilen, etc..
Gäst 2019-06-01 13:01 ! Citera #
Björn He 2019-05-31
Man måste läsa in det som står i Körkortsboken så ordentligt som man bara kan och om och om igen tills man kan det helt utantill.

Jag glömde läsa Körkortsboken innan jag åkte till teoriprovet, tänkte inte på att man måste läsa Körkortsboken, och kuggade främst p.g.a. det. Men jag lärde mig av mitt misstag och köpte en Körkortsbok och läste igenom den om och om igen tills jag kände att jag kunde innehållet i boken helt utantill, vilket tog ungefär 5 dagar, först då bokade jag in ett nytt teoriprov.

När jag klarade teoriprovet på andra försöket, fick jag 52/65 vilket är lägsta godkända poängen. På första försöket fick jag olyckligtvis bara 45/65.

Fast jag tycker teoriprovet borde bli lite enklare. Det hade varit lättare om det bara innehållit frågor angående vanliga trafikregler. Måste teoriprovet innehålla frågor om hur man gör säkerhetskontroll av bilen? Allt det står ju i instruktionsboken i bilen och ingen kan väl allt det utantill, det är väl lag på att ha en instruktionsbok i varje bil med instruktioner om hur man gör säkerhetskontroller, hur man styr bilen, etc..
52 rätt av 65 möjliga trots att du pluggande stenhårt med att läsa körkortsboken, det är inte speciellt bra..
Godkänt, ja absolut, men inte mycket mer än så..

Teoriprov ÄR enkelt!
Säkerhetskontrollen är det lättaste som finns, du säger att det inte finns någon som kan hela säkerhetskontrollen utantill. Då kan jag säga dig att jag kan hela säkerhetskontrollen utantill, för den är ju faktiskt inte ett dugg svår :D :lol: :lol:

Nej det finns ingen lag som säger att du MÅSTE ha en instruktionsbok med dig i bilen, däremot är det bra OM du har den med dig.. Det är två helt skilda ord..
Björn He 2019-06-01 13:32 ! Citera #
Ja 52 poäng kanske är lite väl lågt men jag kan inte göra om teoriprovet bara i syfte att försöka höja mig och jag ämnar heller inte göra det eftersom det kostar pengar. När man väl har klarat teoriprovet så går det inte att göra om, såvida man inte är tvungen att göra om det (ett godkänt prov är ju giltigt i 2 månader och under den tiden måste man ha klarat det andra delprovet om man fortfarande inte har klarat det).

Det var ganska kostsamt för mig att skriva teoriprov, särskilt med tanke på att jag inte lyckades hitta ledig tid för teoriprov hemma i Stockholm, så jag bokade in en tid för teoriprov i Halmstad, det var den enda lämpliga lediga tiden jag kunde hitta. Jag flög dit från Bromma flygplats och efter provet åkte jag tåg tillbaka hem.

Jag skulle önska att man kunde göra körprov hos trafikskola, det hade ju varit mycket lättare att köra upp då. Trafikskolorna kan väl anlita en körprovsinspektör som kommer till trafikskolan och tar emot eleven där, och så kör man upp från trafikskolan och tillbaka.
Gäst 2019-06-02 11:42 ! Citera #
Björn He 2019-06-01
Ja 52 poäng kanske är lite väl lågt men jag kan inte göra om teoriprovet bara i syfte att försöka höja mig och jag ämnar heller inte göra det eftersom det kostar pengar. När man väl har klarat teoriprovet så går det inte att göra om, såvida man inte är tvungen att göra om det (ett godkänt prov är ju giltigt i 2 månader och under den tiden måste man ha klarat det andra delprovet om man fortfarande inte har klarat det).

Det var ganska kostsamt för mig att skriva teoriprov, särskilt med tanke på att jag inte lyckades hitta ledig tid för teoriprov hemma i Stockholm, så jag bokade in en tid för teoriprov i Halmstad, det var den enda lämpliga lediga tiden jag kunde hitta. Jag flög dit från Bromma flygplats och efter provet åkte jag tåg tillbaka hem.

Jag skulle önska att man kunde göra körprov hos trafikskola, det hade ju varit mycket lättare att köra upp då. Trafikskolorna kan väl anlita en körprovsinspektör som kommer till trafikskolan och tar emot eleven där, och så kör man upp från trafikskolan och tillbaka.
Ja det stämmer att vissa trafikskolor anlitar inspektörer som kommer ut till deras körskola, det beror lite på hur det ser ut på just den platsen/orten. Om körskolan har många elever som snart ska köra upp, för det kostar ju en del pengar att låta en inspektör komma till deras ställe..

Jag vet att Katrineholm gör så, min sambo som tog körkort förra året och körde upp i Katrineholm via hennes körskola där, och då kom inspektören från Eskilstuna. Tydligen så har just den bilskolan ett avtal med Trafikverket i Eskilstuna att varje tisdag så avsätts den dagen för att uppkörningarna ska kunna ske i Katrineholm, och att då dom som bor i Katrineholm eller alla små samhällen runtomkring här ska slippa åka in till Eskilstuna.
aloia 2020-06-27 12:26 ! Citera #
Evelina96 2016-06-10
Grattis! Själv gjorde jag teorin igår och kammade hem 62 poäng utan att ens öppnat boken. Gjorde tester här två kvällar innan.
Hur har du pluggat för att du sa att utan att öppna bokenhur har du pluggat
Carine 2022-03-03 21:26 ! Citera #
Det här teori är väldigt himla svart. Jag har bara problem med trafikregler. Jag klar andra men trafikregler klar jag inte. Hur kan jag göra??? Hjälp
Ahmed 2022-12-01 12:23 ! Citera #
Jag vill bara plugga appen fick 39/65 på provet hur ska jag klara teorin
Gäst 2022-12-01 23:00 ! Citera #
Ahmed 2022-12-01
Jag vill bara plugga appen fick 39/65 på provet hur ska jag klara teorin
Läsa boken??

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I går 22:20
6
2024-03-27 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest