Start > Körkortsforum > Tips på hur man klarar teoripr…

Tips på hur man klarar teoriprov

AnderFTP 2016-06-09 18:45 ! Citera #
Tjena! Klarade teoriprovet idag med marginal! Min väg till att nå 60/65 var att att plugga plugga plugga... hur svårt kan de vara o läsa jo det är inte så svårt men att sätta sig in i sammanhangen och förstå sakerna är viktigt! Så ger er gärna en väg till att klara det!

1. Läs ut körkortsboken, ta din tid för varje sida och förstå vad som menas t,ex högerregel när den gäller och när den ej gäller och vad som gäller på huvudled och vart huvudleds skylten sitter. planera upp om du skall läsa 50 sidor på en dag, men sen till att läsa ut den (NOGGRANT)!!

2. När du känner att du har en hint om hur saker och ting fungerar börja med testerna på (Elevcentralen). Nu tänker vissa jag har börjat med testerna och sitter o nöter dom. Saken är den, nöter du bara in testerna Fas A flera gånger tills du vet svaret har du inte lärt dig något, där av läs boken och sedan gör testerna, de felen du får på testerna bör du slå upp i boken och sedan göra om.

3. Räcker inte bara med att läsa teoriboken, vägmärkeshäftet där dom förklarar halv bra vad märkenas, skyltarna, trafikljus & diverse angivningar betyder. Vill man dock ha en fördjupning bör man söka på t,ex C16 begränsad fordonsbredd och någonstans på google finns en fördjupning av märket så till och med den som känner sig IQ befriad förstå.

4. När man känner att man nästan har allt på hugget och bokat teoriprovet läs igenom boken en gång till!! vad som helst av det du läser kommer på provet, datum parkering bör du specifik lära dig, samt vägmärken, regler, vad som gäller där reglerna sitter uppe!

5. det sista tipset inför provet rekommenderar jag att läsa på Körkortonline.se/Teori&trafikregler, där står det allting man behöver veta, börjar med inledning och avslutas med föroreningar, precis som i körkortsboken, men man sitter nog heldre vid datorn och pluggar än en tråkig bok, men det är värt tiden kan jag lova er!

Lycka till, skriv här om det inte är något ni förstår eller är något ni undrar över Mvh. :)
Evelina96 2016-06-10 10:04 ! Citera #
Grattis! Själv gjorde jag teorin igår och kammade hem 62 poäng utan att ens öppnat boken. Gjorde tester här två kvällar innan.
Gäst 2016-06-10 12:33 ! Citera #
Jag har klarat min uppkörning, men har kuggat på teorin 2 gånger och har bokat nytt teori om en vecka, få fel på trafikregler, har läst boken 7 gånger gjort testerna på elevcentrallen och gör nu testerna är vad gör ja för fel ? har aldrig varit teoretisk lagd men ja vill ba fixa de. får bara 48 rätt på teorin

Något tips?????
Gäst 2016-06-10 13:56 ! Citera #
Hej!
Jag kuggade teorin 3 gånger och klarade de idag! (Uppkörningen klarade jag på första)
Fick 50,51 och 49 så de va så sjukt drygt ville avlida.
Jag upptäckte att jag fick en för gammal bok av min körskola(!) köpte mig en ny och läste sönder den och klarade idag med 59 poäng.
LÄS LÄS LÄS(boken och här) och förstå vad du läser! Djupet! Gör lite tester på olika sidor. Skriv ner de du failar på och plugga, plugga!

Så bryter du ner provet lätt sen!

Ge inte upp!

Lycka till!
Gäst 2016-06-10 15:10 ! Citera #
Gör elevcentralens frågor varje dag fram tills du ska göra kunskapsprovet.

De frågorna du svarar fel på, leta upp i körkortsboken eller på nätet, lycka till
Gäst 2016-06-10 15:19 ! Citera #
Problemet är att jag har gjort testerna på elevcentralen nästan varje dag sedan februari och nu ha de blivit så att dem är för lätta, har verkligen suttit och läst i boken djupt , men ändå så klara ja inte testet, sist ja gjorde teori provet fick ja på trafikregler 20/32 rätt, har nu köpt frågor här på körkortonline o förhoppningsvis funkar de.
Evaa 2018-02-13 18:04 ! Citera #
Har någon en inloggning till Elevcentralen som man kan få ta del av, det skulle verkligen uppskattas
gäst 2019-05-29 15:48 ! Citera #
Kuggat 20 gånger nu! kommer snart ge upp! har ngn ettt tips?
Gäst 2019-05-29 17:20 ! Citera #
gäst 2019-05-29
Kuggat 20 gånger nu! kommer snart ge upp! har ngn ettt tips?
Vad kuggade du på? Kolla på mailen de du inte kan, skriv ner de och hitta svaren. Så gjorde jag. Öva öva öva. På teoriprovet stressa dig inte. Fråga personalen de ord som du inte förstår.
Gäst 2019-05-30 12:04 ! Citera #
gäst 2019-05-29
Kuggat 20 gånger nu! kommer snart ge upp! har ngn ettt tips?
Har du kuggat teoriprovet 20 gånger???

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I dag 21:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo