Start > Körkortsforum > Nästa vecka gäller det! Är jag…

Nästa vecka gäller det! Är jag redo? vad tror ni?

Gäst 2016-06-02 11:25 ! Citera #
Gäst 2016-06-01
Hej!
Jag hade teoprov idag och väldigt besviken icke godkänd pluggade alla frågor i elevcentralen och repetitions frågor
men hjälpte inte? frågorna var annorlunda än dem som på elevcentralen? fick många konstiga frågor hittade inte svaren i boken? så var bered för överraskning kära ni?
Hej!
Som det låter så har du bara lärt dig svaren på elevcentralens frågor och inte lärt dig innebörden av vad frågorna frågar om. Pluggar man på det sättet så kommer man aldrig att klara teoriprovet!!

För hade du pluggat för att lära dig så hade du inte fått ”många konstiga frågor,” För det finns nämligen inga konstiga frågor.. :lol:
Gäst 2016-06-02 15:12 ! Citera #
Hej!
Tack för ditt respons! jag fick 51
Vad kan du ge mig för råd till nästa test?tack
Gäst 2016-06-02 21:44 ! Citera #
Att lära dig innebörden av teorin, är det som funkar i längden. För du vill väl behålla dina kunskaper även efter provet, för allas säkerhet?

Som du märkte, så är det inte samma frågor. Det kan vara frågor som är lika, men de är ju somsagt omformulerade.

Jag personligen rekommenderar en klassisk teoribok, för att verkligen få en djup förståelse för vad varje sak innebär. För då kommer provet gå bättre.

Men jag har också ändrat synsätt. Om du lär dig på andra sätt, tex genom att andra berättar, eller filmer whatever, så funkar ju det.

Huvudsaken är att informationen kommer från en säker källa (tex teoribok eller trafiklärare).

Tester kan du göra, för att testa vilka kunskaper du har, och vilka kunskapsluckor du har. Men använd dom inte som det enda medlet. För det första så är det svårare att klara provet. Och för det andra, så kommer kunskaperna försvinna ganska snart, om du bara lär dig svaren.

Att FÖRSTÅ INNEBÖRDEN, är nyckeln!
Gäst 2016-06-02 21:57 ! Citera #
Hej!
Tack för ditt respons! jag fick 51
Vad kan du ge mig för råd till nästa test?tack
Gäst 2016-06-03 07:24 ! Citera #
Hej!
Jag tror det mesta var språket!
På elevcentralen var det mycket enklare språk än på provet jag kunde förstå mycket bättre och svara bättre
Jag har gått igenom hela boken Du och jag i trafiken + körkort on line och antecknat mycket försökte med min handledare att förklara det som jag kunde inte förstå! :( lyckades inte första gången:
mvh
Gäst 2016-06-03 19:42 ! Citera #
Jag Läste Boken 2-3 gånger och gjorde alla tester på Elevcentralen, Och klarade Teorin på första försöket :)
Gäst 2016-06-04 13:04 ! Citera #
Hej!

Har teori imorgon vilka råd kan ni ge mig?

Mvh
Gäst 2016-06-04 15:44 ! Citera #
Gäst 2016-06-04
Hej!

Har teori imorgon vilka råd kan ni ge mig?

Mvh
Inga...
Lite sent att be om råd bara en dag innan du ska skriva provet! :lol:
Gäst 2016-06-04 16:08 ! Citera #
Gäst 2016-06-04
Inga...
Lite sent att be om råd bara en dag innan du ska skriva provet! :lol:
Jag känner mig redo men man kan ge ändå tips så kallad!
Gäst 2016-06-04 21:49 ! Citera #
Gäst 2016-06-04
Jag känner mig redo men man kan ge ändå tips så kallad!
Okej du ska få ett tips...
Svara rätt på frågorna ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 13:17
8
I dag 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest