Start > Körkortsforum > Uppkörning Farsta Imorgon

Uppkörning Farsta Imorgon

Gäst 2016-05-20 19:58 ! Citera #
Vilka moment har du kuggat på då ? Kuggade på den sista av dem 5 delarna.
Vilka moment har du fått göra då ? Är det du som är ”trådskaparen” ?
Gäst 2016-05-20 23:09 ! Citera #
Det är jag som är trådskaparen :)

Kugg 1 (Farsta) var toknervös och åkte med vad jag tolkade som en sadist-inspektör. Gick bra i början. Fick backa runt ett hörn med bilar parkerade jättenära överallt. Han kändes irriterad när jag gång på gång klarade moment. Åkte runt ett tag tills vi hittade jobbiga hörnet. Jag skiter i vad folk säger om att man inte kan skylla på inspektören för den mannen var inte normal. Efter det var jag allmänt under isen.

Kugg 2 (Farsta) gick bra med det mesta men sen ingripande vid rondell

Kugg 3 (Farsta). Sadist-inspektörn igen. Körde med körskolans bil. Han ingrep vid korsning i Skarpnäck jag tänkte köra. Det var en bil till höger men stod bara stilla så jag trodde det var lugnt. Åkte hem med min körlärare. Hon sa att alla har samma intryck av honom. Hon tyckte jag skulle mejla Trafikverket om möjlighet att välja bort honom. Det gjorde jag. Responsen var att man inte får välja bort inspektörer.

Kugg 4 (Farsta): inga ingripanden genom bromsning. Ingripande var att jag åkte för nära parkerade bilar

Kugg 5 (Uppsala): hade inte lyckats sova på hela natten och var ett vrak. Missade en grönljus-signal så bilar bakom började tuta.

Kugg 6 (samma dag) (Sollentuna): skulle svänga vänster på landsväg vid (ridhuset) började blinka vänster och sakta ned vid vägen jag trodde och förmodligen var till ridhuset. Såg dock ingen skylt till något ridhus. Fortsatte rakt fram då istället. Bilar tutar bakom för att jag signalerar att jag ska svänga men inte gör det. Har aldrig varit i Sollentuna och förstår inte varför man ska förutsättas veta var ”ridhuset” ligger

Kugg 7 (Sollentuna): allt bra förutom missat inkörningssträcka till landsväg (samma landsväg som vid ”ridhuset”) + åkte in för snabbt in i rondell. Skulle vilja se andras bedömning av den situationen också.

Alla dessa var inom en period av 2 veckor vilket uppenbarligen inte var då smart. Har övat mkt med körskolan på mina brister och ska övningsköra en vecka till innan jag provar igen.
Gäst 2016-05-20 23:28 ! Citera #
Gäst 2016-05-20
Det är jag som är trådskaparen :)

Kugg 1 (Farsta) var toknervös och åkte med vad jag tolkade som en sadist-inspektör. Gick bra i början. Fick backa runt ett hörn med bilar parkerade jättenära överallt. Han kändes irriterad när jag gång på gång klarade moment. Åkte runt ett tag tills vi hittade jobbiga hörnet. Jag skiter i vad folk säger om att man inte kan skylla på inspektören för den mannen var inte normal. Efter det var jag allmänt under isen.

Kugg 2 (Farsta) gick bra med det mesta men sen ingripande vid rondell

Kugg 3 (Farsta). Sadist-inspektörn igen. Körde med körskolans bil. Han ingrep vid korsning i Skarpnäck jag tänkte köra. Det var en bil till höger men stod bara stilla så jag trodde det var lugnt. Åkte hem med min körlärare. Hon sa att alla har samma intryck av honom. Hon tyckte jag skulle mejla Trafikverket om möjlighet att välja bort honom. Det gjorde jag. Responsen var att man inte får välja bort inspektörer.

Kugg 4 (Farsta): inga ingripanden genom bromsning. Ingripande var att jag åkte för nära parkerade bilar

Kugg 5 (Uppsala): hade inte lyckats sova på hela natten och var ett vrak. Missade en grönljus-signal så bilar bakom började tuta.

Kugg 6 (samma dag) (Sollentuna): skulle svänga vänster på landsväg vid (ridhuset) började blinka vänster och sakta ned vid vägen jag trodde och förmodligen var till ridhuset. Såg dock ingen skylt till något ridhus. Fortsatte rakt fram då istället. Bilar tutar bakom för att jag signalerar att jag ska svänga men inte gör det. Har aldrig varit i Sollentuna och förstår inte varför man ska förutsättas veta var ”ridhuset” ligger

Kugg 7 (Sollentuna): allt bra förutom missat inkörningssträcka till landsväg (samma landsväg som vid ”ridhuset”) + åkte in för snabbt in i rondell. Skulle vilja se andras bedömning av den situationen också.

Alla dessa var inom en period av 2 veckor vilket uppenbarligen inte var då smart. Har övat mkt med körskolan på mina brister och ska övningsköra en vecka till innan jag provar igen.
Läste precis allt du sa och jag kuggade idag också min första gång då jag råkade köra över stoppskylten! Men jag vill bara säga hur grym du är som inte ger upp, jag kugga första och vill redan ge upp men efter att se dig kämpa på fick mig att bli motiverad. Du kommer klara nästa och skriv gärna hur det gick, lycka till min nästa uppkörning är nu på tisdag så håll tummarna för mig.
Gäst 2016-05-20 23:38 ! Citera #
Tack för peppen! Jag har lyckats ganska bra i mitt liv och men har aldrig haft lätt för någonting och alltid fått kämpa väldigt hårt vilket gjort mig starkare och fått mig bli riktigt bra på många saker. Alla klarar av det mesta man måste bara lära sig inse sina brister och vad man måste jobba hårdare med. De flesta inspektörer är riktigt bra men ibland kan det bli orättvist. Men det kan det bli i alla delar i livet. De som lär sig överkomma hinder är de som når längst. First they ignore you. Then they laugh at you. Then they fight you. Then you win :)

Det är lugnt. Vi tar det här. Det är bara att ligga i
Gäst 2016-05-21 08:48 ! Citera #
(Trådskaparen) Kuggningarna i Farsta, vilken bokstav börjar inspektören på?
Gäst 2016-05-21 12:53 ! Citera #
T
Trådskaparn 2016-05-25 16:51 ! Citera #
Tog körkortet idag i Farsta :)
Trådskaparn 2016-05-25 21:18 ! Citera #
Inspektör ”T” var inte där. Baserat på mina inlägg på forumet och efter lite research så blev han förflyttad till Trafikverket i Arvidsjaur

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor