Start > Körkortsforum > Tips till Teoriprovet.

Tips till Teoriprovet.

Carlsson 2010-04-13 00:10 ! Citera #
Tog körkortet för 2-3 veckor sen nu, fick 57/65 rätt på teorin, allt jag gjorde var att göra körkortsfrågorna här på korkortonline.se ( alla frågor 2 ggr )
läste igenom körkortsboken en gång helt sen läste jag de som verkade viktigast några gånger. och tänkte logiskt på provet självklart.

tittade även igenom några av trafikskolan teo’s frågor vilket inte gav någonting.
Spara pengar och plugga hemma!

Till ovanstående - jag tyckte hon jag gjorde provet hos sa att vägverket hade 70 frågor för någon undersökning på hur de skulle utveckla testerna. inte 100% säker dock.
Flowcap 2010-04-18 16:39 ! Citera #
Bonniers Trafikskola 2010 funkar utmärkt och teori provet liknar VV’s
Gäst 2010-06-01 10:44 ! Citera #
Guest
Gjordebåde Bonniers 2009,TEO 2009,Körkortsfrågor m.fl och hade oftast mellan 63-70 rätt av 70 möjliga.
Igår gjorde jag provet och fick 57 av 65rätt(av 70möjliga,för de tar slumpvis bort 5 frågor) kände inte igen en ända fråga nästan!

Tips till alla,studera bilderna ordentligt,ta god tid på er,markera de frågor som ni är osäkra på,ha inte för bråttom utan om ni inte är säkra så sitt kvar så länge ni kan,studera de andra frågorna och uteslut vissa svarsalternativ.


Tanken är väl ändå att man ska lära sig att tänka sig in i situationerna. Det är j det som https://korkortonline.se/teoritest/ (bonnier m.fl.) gör. Men sedan kan man ju tycka att det är rätt snopet att de inte har större koll på vad som faktiskt kommer på proven. Det är ändå en rätt så dyr produkt som man köper.
Lillmil 2010-06-04 13:37 ! Citera #
Vilka prov liknar vägverkets prov mest? Är det körkortonlines frågor?
Johan_08 2010-06-15 00:40 ! Citera #
Lillmil
Vilka prov liknar vägverkets prov mest? Är det körkortonlines frågor?


Vad jag har läst så ska Bonniers Trafikskola 2010 teoriprov vara mest lik Vägverkets just nu, nu har jag då inte testat Körkortonline’s ännu..det återstår att se :)
Har man god tid på sig så är väll det bästa att man testar lite olika program/frågor, att man ser till att bli godkänd på flera utav dom.

Klarade godkänt på Bonniers idag med 61 rätt iallafall :lol:
Fordonskännedom/manövrering 8/8
Trafikregler 27/32
Trafiksäkerhet 14/17
Personliga förutsättningar 6/6
Miljö 6/6
Elin 2010-06-15 15:18 ! Citera #
Tack för tipsen:)
jspyro 2010-07-16 15:12 ! Citera #
Angående det där med 65 eller 70 frågor..
Jag skulle gissa att det är som med många andra stora prov (ex. högskoleprovet, TOEFL) att de varje varje år lägger till ett antal testfrågor, som dock inte inkluderas i den slutgiltiga poängbedömningen. Testfrågorna används sedan för att sammanställa nästa års prov. Om det exempelvis är en testfråga som 98% svarar rätt på, så är den förmodligen för lätt och kanske inte används nästa år, och vice versa.

Obs! Jag vet inte, men jag skulle tro att det är så det funkar.
Så man får 65 frågor från en databas med riktiga frågor, plus 5 frågor från en databas med frågor som håller på att utvärderas inför nästa år. För dig ser det ut som 70 likadana, men det är såklart bara de riktiga frågorna som används i ditt resultat.

Det vore ju elakt om de bara dumpade 5 av dina svar utan anledning ;)
Gäst 2010-07-28 18:14 ! Citera #
Jag tycker denna sidan hjälpte mycket! Jag har förståt mera nu med teoriprovet.. Även att jag kuggade idag så kände jag att jag kunde allt. Måste läsa boken mera bara!
Jayson 2010-08-09 18:11 ! Citera #
Testade också med bonniers 2009 första gången, klarade det med 52 poäng.... haha.. inte idealet men klarade iaf. Jag känd einte heller igen ngn av frågorna man fick på det riktiga provet! jag lärde mig att inte bara förlita mig på bonniers, men det är ett bra undervisningsprogram i övrigt.
jlove 2010-08-11 18:46 ! Citera #
Tack för tipsen! Passar bra nu när man snart ska göra provet.


edit: Klarade provet!! Det var verkligen inte så svårt som jag trodde, men jag var väl förberedd.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 14:36
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov