Start > Körkortsforum > Tips till Teoriprovet.

Tips till Teoriprovet.

Zakat 2009-10-02 17:20 ! Citera #
Ja, skippa skolan, massa onödiga pengar.
Vem som helst kan göra det hemma. Jag (har svårt att plugga) men klarade det genom att plugga hemma.
Gjorde så här:

Fixade Bonniers Trafikskola 2009. Gick i genom alla kategorier, sedan testade jag slutprovet 5 gånger. Försök få över 60..
Sedan laddar du ner Trafikskolan Teo 2009 (Liknande https://korkortonline.se/teoritest/)
Testa denna 5 gånger också, få över 58 rätt.
Markera dom du har svårt med, och kolla sedan efter.
FUSKA INTE! du lurar dig själv bara.

Boka sedan teoriprovet, och det kommer gå galant.

/Till alla som inte håller med, skriv gärna varför.
bara ett tips från mig till alla där ute som vill komma undan billigt.
Gäst 2009-10-08 17:38 ! Citera #
Gjordebåde Bonniers 2009,TEO 2009, https://korkortonline.se/teoritest/ m.fl och hade oftast mellan 63-70 rätt av 70 möjliga.
Igår gjorde jag provet och fick 57 av 65rätt(av 70möjliga,för de tar slumpvis bort 5 frågor) kände inte igen en ända fråga nästan!

Tips till alla,studera bilderna ordentligt,ta god tid på er,markera de frågor som ni är osäkra på,ha inte för bråttom utan om ni inte är säkra så sitt kvar så länge ni kan,studera de andra frågorna och uteslut vissa svarsalternativ.
Bumbi 2009-10-12 12:56 ! Citera #
Det var jätte bra tips. Tack så mycket.
Har ställt in mig på att klara det själv, dels då ekonomin inte riktigt räcker till.
Jag har även gjort test frågorna på den här sidan (https://korkortonline.se/)
Vilket jag rekommenderar. :)
Suzie Q 2009-10-13 23:43 ! Citera #
Ok jag fattar noll... Så VV test är 70 frågor men man de tar bort 5 styckna EFTER? provet. Så då blir det 65 frågor? Kan någon snälla förklara i detalj för jag är sååååå trög!
Tack.
Zakat 2009-10-13 23:59 ! Citera #
Finns inte mycket att förklara.
Du gör 70 frågor och dom tar bort 5 utav de.
Så det är 65 som räknas. Och utav dom 65 ska du få 52 för att få godkänd!
Lycka till..
Attaraxi 2009-10-18 14:56 ! Citera #
Man är alla olika som personer och vissa lär sig bättre på att lyssna och då är bonniers körskola bra (cd skiva) där de pratar igenom körkortsboken, detta är ett bra kompliment till körskolans teorilektioner.

andra behöver läsa och se för att få in teorin...då kan boken vara bra. i kombination till teorilektionerna på körskpolan

sedan så finns det de som måste få uppleva allt och de lär sig bäst egnom att få köra och testa och få saker förklarat under tiden.

sista kategorin är de som måste få så minga frågor som möjligt att öva på och det är bra för att få kugghjulen att börja snurra i de olika situatiionerna,, här finns det en uppsjö mad teorifrågor på olika sidor på nätet.

fundera på vilken du är för att du ska lära dig bäst...komm ihåg att du skriver provet en gång men kunskapen ska du använda lääääänge,,och någon lektion extra är bättre än en kvaddad bil och ett brutet ben
Gäst 2009-10-18 22:19 ! Citera #
Ja precis
Gäst 2009-10-22 11:37 ! Citera #
Jag är mest nervös över att det ska komma ”konstiga” frågor på provet. Flera test-prov jag har gjort har jag missat med 1-2 poäng pga att jag blandat ihop regler med skarpa rekommendationer från min körlärare. När han bankar in saker i huvudet på en är det svårt att komma ihåg om det är ett måste enligt lagen eller inte :P
Firefox 2009-10-24 12:02 ! Citera #
Bonniers prov är dåligt tycker jag då det inte liknar vägverkets ett dugg.
AnnaÅhman 2009-10-29 19:10 ! Citera #
Tack för tipset! satt precis och funderade på hur man bäst skulle kunna plugga och vad det finns för alternativ!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 14:22
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest