Start > Körkortsforum > Hur lång tid ”får” det ta för …

Hur lång tid ”får” det ta för att komma iväg vid trafikljus?

Gäst 2016-05-08 21:14 ! Citera #
Gäst 2016-05-08
Jag skiter väl i om du är en fordonselev eller inte, eller hur länge din lärare har jobbat :D
Jag såg det jag såg, och det litar jag mer på än vad du säger :D :D
Så du tror på fullaste allvar att bilen inte drar ett skit när man har koppling i? Är den avstängd då eller? Drar den inte ett skit så vinner du nobelpris i fysik...
Gäst 2016-05-14 15:30 ! Citera #
Detta är en vanesak, efter ett tag kommer du märka att du hittar dragläget på direkten enbart på grund av vana. När du startar från ett rödljus går du upp till dragläget, sen trycker du lätt på gaspedalen. Gör du detta så kommer du iväg så snabbt som möjligt. I uppförsbackar fick jag ett väldigt bra råd från min trafikskolelärare vilket var att hitta dragläget samt hålla bromsen redan innan ljuset slår om (du kan förutspå lite baserat på när du tror att ljuset kommer slå om), sedan när ljuset slår om släpper du bara sakta bromsen och börjar sedan lätt gasa.
Gäst 2016-05-27 00:57 ! Citera #
Du bör inte stå så länge att de slår om till rött igen
det gjorde jag en gång
var någon som tutade på mig då 8-)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 23:50
21
I går 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov