Start > Körkortsforum > Uppkörning i katrineholm på ti…

Uppkörning i katrineholm på tisdag

mee 2016-05-01 14:52 ! Citera #
Har uppkörning i katrineholm på tisdag. Börjar bli smått nervös. Någon som har kört upp i katrineholm och som har några tips?
Micke 2016-05-01 15:38 ! Citera #
Jag hade min uppkörning i Katrineholm när jag gick på Se Trafikskola.
Inspektören jag hade kom från Eskilstuna och var hur trevlig som helst :)
Klarade uppkörningen på första försöket :D
mee 2016-05-01 15:44 ! Citera #
Jag hoppas att jag kommer att klara det lika bra????. Kör privat men har kört länge. Något jag bör tänka på här i stan?
Micke 2016-05-01 16:07 ! Citera #
Nej det tycker jag inte, det enda du ska göra är att lyssna på vad inspektören vill att du ska göra.
Det är absolut inget att noja sig för, ta det som vilken körlektion som helst :)
Har du använt dig av någon körskola i Katrineholm eller bara kört privat?
mee 2016-05-01 16:14 ! Citera #
:) jag har egentligen kört från och till i 12 år. Både privat och på trafikskolan. Men har bara kört privat sen jag valde att ta upp körningen igen. Körde innan på centrala eller mitt i stan som det nu heter :).
Har förberett mig genom att ta reda på vilken bil som används sen åkt till en bilhandlare och studerat den grundligt.
Har även kört flera dagar i veckan i månader i både Stockholm,Norrköping,Örebro osv. Vet inte om jag kan göra mycket mer
Micke 2016-05-01 16:26 ! Citera #
Ja Mitt i stan finns det skola som heter :)
Men då verkar du ha bra koll på hur man kör bil om du har kört så pass länge.
Jag hade aldrig kört bil när jag började med mitt körkort, och vart klar på 8 månader, så du kommer klara det galant.
När jag hade min uppkörning så fick jag köra ut från Värmbol (utgår därifrån) sedan höger in mot stan, sedan upp mot Talltullen för att där svänga höger mot Norrköping, sedan bad hon mig vända på ett lämpligt ställe. Så jag svängde höger ner mot Duveholm. Väl uppe vid stora vägen igen så bad hon mig köra tillbaka fast denna gång via centrum. När det var gjort så åkte vi tillbaka till deras lilla stuga vid Värmbol. Och då frågade hon vad jag tyckte om körningen, sa att det kändes bra. Det tyckte jag med sa hon, du får självklart ditt körkort, har absolut inget att anmärka på,det kändes väldigt tryckt att åka med dig... Som säkerhetskontroll fick jag visa alla lysen (Halvljus, helljus o.s.v :D
mee 2016-05-01 16:36 ! Citera #
Det låter spännande :) Tack för att du tog dig tid att svara. Känns alltid lite skönt att kunna lugna nerverna. Kan aldrig veta vad dom vill se/ha men det återstår att se :)
Micke 2016-05-01 16:38 ! Citera #
Ingen orsak, klart jag ställer upp och svarar på frågor om du undrar nått :)
Men som jag skrev förut så ta det bara lugnt, det är de bästa du göra :D
Lycka till och hoppas det går bra!
mee 2016-05-01 16:57 ! Citera #
:) det ska jag absolut göra. Jag skriver på tisdag hur det gick
Micke 2016-05-01 17:06 ! Citera #
Ja gör gärna det, vore kul att få höra hur det gick för dig :)
En sak till, tänk på Eco-drivning, det är dom ganska så petiga med, men gör det när du kan, inte för att du måste.
Trafiksäkerheten går alltid först, men kommer du ut på en längre raksträcka så kan du hoppa över växlar :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
15
I dag 19:46
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov