Start > Körkortsforum > Min uppkörning i farsta 2016-0…

Min uppkörning i farsta 2016-04-20

Mrg 2016-04-20 20:07 ! Citera #
Gäst 2016-04-20
Grattis till körkortet!!
Det var skönt att höra att det inte är helt ”hopplöst” i Farsta. Jag ska också köra upp där så småningom, och man har ju inte blivit lite stressad av det man hört.
Hur länge fick du vänta på uppkörningstid från det att du beställde?
Och du fick göra teoriprovet direkt? Trodde man fick vänta länge på att få tid där med.
Kan du säga nåt om vart du fick köra på uppkörningen?
Bokade i lördags 16/4 kl 10:00 och fick teori samma dag och uppkörning idag 20/4. Det finns gott om tider i farsta iaf. Det var massa lediga idag också.

Fick köra från trafikverket höger och ner mot trångsund

I trångsund fick jag vända i rondellen och åka mot stan

Sen svänge vi av vid sköndal och mot hökarrengen

Därefter svänga in mot gubbängen och innan centrum vänster i bostadsområdet

Åkte runt och sen tillbaka mot hökarängen för att sedan svänga vänster vid brandstationen och in i bostadsområdet för att vända i vändplatsen och fickparkera.

Tillbaka på motorvägen igen och avfart larsboda mot trafikverket

Thats it

Fick bara vända på vändplats och fickparkera
Mrg 2016-04-20 20:11 ! Citera #
Gäst 2016-04-20
8-) Kör samma faktiskt, det är bara jag och min sambo (handledare) som vet det. ;)
Jag har bara prestationsångest eftersom svenska är inte mitt modersmål ändå är det en utmaning för mig att klara provet på svenska.
Det går säkert bra du verkar kunna skriva bättre än mig :D. Ska inte säga till dig att ta det lungt och inte vara nervös för att man blir nervös oavsett vad men ska säga till dig att allt försvinner då du påbörjar teoriprovet eller körprovet. Du kommer att vara hur avslappnad som helst då.
mia 2016-05-30 13:39 ! Citera #
Grattis :) Vad hände när skåpbilen inte släppte in dig? Fick du bromsa och vänta eller vad gjorde du?
Mrg 2016-05-30 17:23 ! Citera #
mia 2016-05-30
Grattis :) Vad hände när skåpbilen inte släppte in dig? Fick du bromsa och vänta eller vad gjorde du?
Bromsade in och lät han köra förbi och sedan bytte jag fil! Jag gjorde misstaget då att jag stängde av blinkers samtidigt som jag bromsade in och slog på den sen igen när jag skulle in så hon sa till mig att jag borde bara haft igång blinkers hela tiden och bara bromsat ner.
Gäst 2016-06-02 14:45 ! Citera #
Grejade Farsta idag! :) tog det på andra uppkörningen. Kände mig mer förberedd nu och nervositeten var inte lika stor som vid första. Hade ca 2 veckor mellan körningarna vilket var bra, då hade jag gått om tid att träna på det som anmärktes på första gången. Så failar ni första, tänk/grubbla inte så mycket på det! Upp på hästen igen och öva mer och mer!
Inga körlektioner alls utan bara kört med mor och far, så det går det med! Heja heja!
Gäst 2016-06-02 17:43 ! Citera #
Grattis!!
Sam 2017-04-29 11:49 ! Citera #
:o Hej
Kört 2 gånger iFarsta första gången
Kuggad, andra gången kört 20timmar
Så blev jag Kuggad igen min pappa var med båda gångerna och andra gången
Sa han att det var ok och att dom hade
Fel,bokat utanför nu, kolla statistik så
Förstår ju alla att något är fel
Nick 2017-04-29 14:17 ! Citera #
Sam 2017-04-29
:o Hej
Kört 2 gånger iFarsta första gången
Kuggad, andra gången kört 20timmar
Så blev jag Kuggad igen min pappa var med båda gångerna och andra gången
Sa han att det var ok och att dom hade
Fel,bokat utanför nu, kolla statistik så
Förstår ju alla att något är fel
Om du går med den inställningen att inspektörn hade fel kommer du förmodligen kugga nästa gång också. De är experter. Ta istället till dig och förbättra så kommer det gå galant.
Mrg 2017-04-29 19:08 ! Citera #
Hahaha ”Buhu pappa sa att dom har fel”. Föräldrar säger mycket för att trösta sina ungar men ta det istället som en vuxen och bit ihop träna mer så får du se.
Funky 2017-05-01 22:11 ! Citera #
Sam 2017-04-29
:o Hej
Kört 2 gånger iFarsta första gången
Kuggad, andra gången kört 20timmar
Så blev jag Kuggad igen min pappa var med båda gångerna och andra gången
Sa han att det var ok och att dom hade
Fel,bokat utanför nu, kolla statistik så
Förstår ju alla att något är fel
Förmodligen din pappa hade rätt !
De i Farsta är riktig jöbbiga och ofta inte kan sin sak..
Dessutom Farsta är ganska agressiv uppkörnings område där många övriga medtrafikanter gör olovliga
och farliga manevreringar.
Prova Sollentuna istället !! De är mycket trevligare där, samt det är lungnare där också !!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest