Start > Körkortsforum > Min uppkörning i farsta 2016-0…

Min uppkörning i farsta 2016-04-20

Mrg 2016-04-20 17:22 ! Citera #
Körde upp o farsta idag och efter allt jag hade läst här så var jag jävligt nervös för min uppkörning i farsta. Ångrade 1000gånger att jag inte tog södertälje men det var försent. Jag tog endast 5 körlektioner varav 4 körde jag och den femte behövdes inte enligt trafikläraren. Hade varit och övat i farsta med trafikskolan men ruten jag fick gick vi inte igenom! Damen som jag körde upp med var lite äldre typ 50-55 och världens trevligaste dam. Hon sa redan i början att små misstag gör inte så mycket bara dom inte upprepas allt för ofta och att jag skulle fråga om nånting var oklart.

Min körning var inte direkt perfekt missade döda vinkeln ett två gånger och på motorpåfarten ville en skåpbil inte släppa in mig. Missade en hastighetsskylt men det var 50 och jag körde 40. Hon var världens trevligaste och pratade med mig lungt och så frågade hon vad jag jobbar med hur gammal jag är och så. Vi körde tillbaka mot trafikverket och jag trodde ärligt talat att det var kört men när hon sa ”Du är godkänd” så hade jag lust att skrika och hoppa upp i taket. Så tummen upp för min del för trafikverket i Farsta med världens bästa personal.

Jag bokade annars allting själv och klarade både kunskap och försrprovet på första försöket.

Svarar på frågor om ni undrar nånting!
Belén 2016-04-20 17:43 ! Citera #
Grattis!!! :D

Hej! Tyckte du att teorin var svårt? Jag är nervös! får man frågor där man måste räkna ut bromssträckan, stoppsträckan osv?
Finns det många kluriga frågor?
Mrg 2016-04-20 17:55 ! Citera #
Teorin för min del var helt ok fick 57/65 och jag pluggade typ 1 timme varje dag i en månad.
Mrg 2016-04-20 17:56 ! Citera #
Glömde skriva tack och att jag fick en enda uträkningsfråga och det var beräkna reaktionssträcka på 50km/h
Gäst 2016-04-20 17:57 ! Citera #
Vilken typ av säkerhetskontroll fick du göra?
Mrg 2016-04-20 17:59 ! Citera #
Endast däck
Gäst 2016-04-20 18:03 ! Citera #
Tack! Jag ska köra om en månad! Är så nervös! Vad kul att du klarade allt ska använda dig som motivation ;)
Mrg 2016-04-20 18:08 ! Citera #
Gäst 2016-04-20
Tack! Jag ska köra om en månad! Är så nervös! Vad kul att du klarade allt ska använda dig som motivation ;)
Det var jag också men jag körde en liten trick inför teoriprovet och det var att jag bokade samma dag som jag gjorde det och jag sa inte något till nån för att slippa stressen!
Gäst 2016-04-20 18:36 ! Citera #
Grattis till körkortet!!
Det var skönt att höra att det inte är helt ”hopplöst” i Farsta. Jag ska också köra upp där så småningom, och man har ju inte blivit lite stressad av det man hört.
Hur länge fick du vänta på uppkörningstid från det att du beställde?
Och du fick göra teoriprovet direkt? Trodde man fick vänta länge på att få tid där med.
Kan du säga nåt om vart du fick köra på uppkörningen?
Gäst 2016-04-20 19:28 ! Citera #
Mrg 2016-04-20
Det var jag också men jag körde en liten trick inför teoriprovet och det var att jag bokade samma dag som jag gjorde det och jag sa inte något till nån för att slippa stressen!
8-) Kör samma faktiskt, det är bara jag och min sambo (handledare) som vet det. ;)
Jag har bara prestationsångest eftersom svenska är inte mitt modersmål ändå är det en utmaning för mig att klara provet på svenska.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor