Start > Körkortsforum > Två handledare eller en (vid p…

Två handledare eller en (vid privat körning) ?

Gäst 2010-08-21 17:04 ! Citera #
Givetvis är två handledare bättre än en. Som elev får man i och försig ibland lite olika instruktioner och feedback, men det leder ju till att man ”tvingas” inse komplexiteten vid bilkörning - det är ju sällan situationer är svarta eller vita...
Observera dock att mitt svar på denna frågeställning inte gäller om två handledare, t ex båda föräldrarna, samtidigt sitter i bilen och ”baksätet” börjar yla. Absolut förbjudet för annan handledare än högersits att under pågående körning agera hl!!
Avslutningsvis; Med två handledare, ofta båda föräldrarna, nås även ett helt annat mål. Nämligen en markant uppdatering av handledarnas egna körbeteenden. Snacka om effektiv folkbildning! Ju fler hl, desto bättre samhällsnytta !
Gäst 2010-10-07 16:10 ! Citera #
Jag har tre :P
Men det är bara en som har lärt mig något (syrran), annars sitter mamma och pappa bara brevid och njuter av åkturen ;)
Mir 2016-11-19 23:28 ! Citera #
Kan kan ha två handledare på samma tid? Om man vill
Elias 2018-04-19 16:36 ! Citera #
Hej hur många handledare kan man ha egentligen
Gäst 2018-04-19 22:10 ! Citera #
Elias 2018-04-19
Hej hur många handledare kan man ha egentligen
Hur många som helst tror jag, men alla måste ju ha gått introduktionsutbildningen och uppfylla en del andra krav också. Det kan du läsa om på transportstyrelsens hemsida

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I dag 22:20
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest