Start > Körkortsforum > Två handledare eller en (vid p…

Två handledare eller en (vid privat körning) ?

kullen 2009-09-30 08:49 ! Citera #
Vilket tycker ni är bäst? Att ha två handledare eller en?

Jag kan tänka mig att det är en fördel med två olika perspektiv men när båda sitter i bilen och ger helt olika råd/order funkar det väldigt dåligt...
TesaHjul 2009-09-30 19:57 ! Citera #
Jag tror du blir förvirrad mest, precis som du säger, två perspektiv och två viljor. Det viktigaste är att du får svar på de frågor du har, passar då inte den första som handledare byt till en annan, men ha inte två. Jag tror man blir förvirrad.,
Gäst 2009-11-06 12:52 ! Citera #
Jag tror att det är bäst att köra med en i taget men att det är bra att gå handledarutbildningen så att du kan tex köra med båda föräldrarna då du får fler körtillfällen. säger de väldigt olika så får de väl följa med på en lektion på körskolan eller bara försöka komma överrens så att de säger samma sak till dig.
Gäst 2009-11-07 18:41 ! Citera #
Ju fler handledare du har desto bekvämare kommer du att känna dig vid uppkörningen eftersom du ju då är trygg med flera personer och inte känner att du behöver luta dig mot en speciell
Nicke 2009-11-09 00:29 ! Citera #
Håller med Ave. Viktigt är att man har en bra konstruktiv dialog med sin handledare. Personligen tror jag det är bra med 2 handledare eftersom de ger dig många perspektiv på din körning. Dessutom kan det vara bra att ha 2 handledare om t.ex en av dom inte kan köra medan du är heltaggad på det. Då kanske den andra kan köra istället ;)
Gäst 2010-07-24 12:54 ! Citera #
Jag tror mycket på att ha metodik i sin privata övningskörning.
Att faktiskt ge sig ut och med en medveten plan stegra svårigheterna och utsätta eleven för nya situationer som ger ökad förståelse och rutin.
Med det sagt så känner jag att det är viktigt att med flera handledare se till att de är på samma spår.
syntax 2010-07-28 16:51 ! Citera #
Jag hade personligen två stycken handladare. Var väldigt skönt.

Varför?

Kunde säga vad den andra gjorde för misstak som jag inte tyckte om. Då försökte den andra visa sig vara rutinerad.

Fungerar, tro mig :)
Gäst 2010-07-28 19:10 ! Citera #
Jag kör med båda mina föräldrar och min granne plus körskolesläraren. Tycker att det är bra att ha flera olika eftersom dom är bra på olika saker! Min far är grym på att parkera och backa runt hörn och all landsvägskörning. Dock så är det min mamma som kan statskörningen för hon kör lugnare och bättre där. Så jag föredrar flera än en. Som sagt, mer perspektiv på saker. Man ska dock inte ha bägge i bilen samtidigt. Då så kan det bli att dom blir lite arga på varandra. Specielt när det är ens föräldrar.
Gäst 2010-08-09 10:30 ! Citera #
Två är nog bra. Du får lära dig på olika sätt. Och om de båda två åker med samtidigt kan de lära av varandra och övningskörningen blir mer effektfull. Tips dock, gå på kursen alla 3 samtidigt. Annars måste du gå om med den andra och då kostar det mer.
Gäst 2010-08-21 14:29 ! Citera #
Personligen tycker jag att det är bra att hålla sig till så få handledare som möjligt eftersom det kan vara förvirrande ifall de säger olika saker. Jag själv kör både privat och i en trafikskola men det går hur bra som helst och det räcker med dessa. Så max 2 skulle jag säga ;)

Sen kan man ju fråga sig ifall den privata handledaren är lämplig för övningskörning. För den personen ska trots allt ha stort tålamod, kunna förklara på ett bra sätt osv. Så det är viktigt att välja en bra och erfaren handledare.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov