Start > Körkortsforum > Kuggade 6 gånger fyfan

Kuggade 6 gånger fyfan

Gäst 2016-04-14 22:48 ! Citera #
Jag körde både med bil skolan och privat och det gick jättebra. Men kände jättedum i huvudet när jag körde upp.
Kunde inte tänker så mycket,hittar alltid på något dum att blir kugga. Så arg på mig själv nu.
Mike 2016-04-15 00:38 ! Citera #
Alla är dessvärre inte lämpade för bilkörning. Du får ta cykeln eller försöka träna mer, ordentligt
A 2016-04-15 06:13 ! Citera #
Ge inte upp!
Kör nån extra lektion och öva på det du har svårt för. Skriv en lista på det du är dålig på och tänk att vid varje korsning etc ska jag kolla döda vinkeln före sväng.
-kolla skyltar tidigt
-hålla hastigheten
-rörlig blick i speglar ofta!
Jag har skrivit en lista med allt jag har svårt för, mest filbyten och uppsikt när de är massor i trafiken. Ibland har jah svårt att se var vägen svänger osv men ta det lugnt och sakta ner till tvåan i tid innan rondeller etc så du får mer tid att se vad du ska göra och var du ska. Min vän körde upp 12 gånger !!! Alla kan ta körkort!!
Gäst 2016-04-15 09:01 ! Citera #
Tack du för snällt skrivet ! Känns mycket bra nu. Yes, alla kan ta körkort! !
Jag ska fortsätta kämpa på !!!
Jossan88 2016-04-15 09:15 ! Citera #
Gäst 2016-04-14
Jag körde både med bil skolan och privat och det gick jättebra. Men kände jättedum i huvudet när jag körde upp.
Kunde inte tänker så mycket,hittar alltid på något dum att blir kugga. Så arg på mig själv nu.
Detta kan du inte träna bort oavsett hur många körlektioner du tar, för som du skriver så tycker ju alla i din omgivning att du kör bra, så detta har absolut inget med körningen att köra, utan det handlar om det mentala och din nervositet.

Så det enda du måste lära dig är att försöka hålla koll på dina känslor, börjar du känna att du blir mer och mera nervös, så försök att ta några djupa och lugna andetag och tänkt bara positiva tankar.

Du kan ju köra, det vet du ju, så andas lugnt och håll koll på din nervositet så kommer detta gå hur bra som helst :)
Gäst 2016-04-15 09:24 ! Citera #
Tack du ! Det stämmer. Men nästa uppkörning kommer om en månad så måste fortsätta köra och försöka träna bort nervöst
Jens 2016-04-15 09:41 ! Citera #
Din kompis körde upp 12 ggr....?! Han / hon bör inte vistas i trafiken. Det skrämmer mig. : :x :x man får införa en gräns!
Meme 2018-06-18 13:02 ! Citera #
En del människor kör riktigt bra, men har svårt med provsituationer, Nervositeteen tar över, de överanalyserar situationer, missförstår handledare och allt slår fel.. Utanför uppkörningsprovet, det vill säga under vanlig körning, kör säkert dessa människor bättre än dig.
men ibland kan det behövas extremt många uppkörningar för att själva uppkörningen skall normaliseras och stressnivån inför provmomentete skall gå ner.
Antal misslyckade uppkörningar har ingenting att göra med hur bra du är i trafiken Det är nog snarare de som lyckas första gången av ren tur, och tror att de är gudar som kan allt, som är de farliga bilisterna.
Gäst 2018-06-18 14:28 ! Citera #
Upp i sadeln igen.

Var själv uber nervös när jag körde upp....3e gången gillt, pga nervositet.

Sista gången lugn o fin, vips fick kortet och trodde jag hade kuggat...då inspektören var tyst, och sa sedan grattis.....

Så ta till dig vad som bommades på upplörningen, öva in det.

Nervositeten kan man hålla i shack, fokus bara, inte sagt att det är lätt.

Men försök att koppla av.

Det är inte en världsmästar medalj du ska ta, utan faktiskt ett körkort, och de kollar helheten att du kör trafiksäkert.....

Så upp i sadeln bara.
Mary 2018-06-18 17:54 ! Citera #
Jag fick en sådan prestationsångest varje gång jag skulle köra upp. Fick mitt körkort efter 5 uppkörningen, körde helt felfritt, lugnt och sansat. Det var bra att jag kuggades innan, jag kunde teoretiskt köra bil och trafikregler men hade svårare att omsätta min kunskap i praktiken.
Vi är ju så olika som människor och har olika lätt/ svårt att lära oss nya saker. Jag fick alltid godkänt på teorin, men det finns personer som kuggas på den delen men får godkänt på körprovet. Att någon får sitt körkort efter första uppkörningen kan vara väldigt glädjande för den det gäller men är inte något allmänt förekommande. Ni, som hr kuggats, ge inte upp och fortsätt!! Lycka till!!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov