Start > Körkortsforum > Min lillebror övningkörde i 3 …

Min lillebror övningkörde i 3 dagar och fick körkortet.. hur?

Gäst 2016-04-03 10:38 ! Citera #
Damian 2016-03-30
Jo han tog 2 körlektioner, resten så tittade han på youtube videos. Efter att han hade gjort halkan/riskettan så tog det 3 dagar för honom att få kortet. Han körde upp privat ja
Tror inte på det ett smack!! Visst kan man säkert lära sig en del teoretiskt via Youtube. Men man måste öva på det rent praktiskt. Vet du hur sjukt mycket det är man måste kunna för o få körkort?? Det hinner man inte lära sig med så få lektioner!!!
lolwat 2016-04-03 16:36 ! Citera #
Haha va? det är klart att det är möjligt. Dock oerhört ovanligt men va. Jag hade i och för sig kört några gånger med farsgubben för ett par år sedan innan men ska till att boka uppkörningen nu efter ~6st lektioner och vet fan inte vad jag är bättre på nu. Kolla i backspeglarna kanske. Det är inte rocket science xD Tror körskolorna har tutat i er att det är svårare än vad det är. Risken att man kuggar ökar väl men det är knappast omöjligt.
Gäst 2016-04-03 19:55 ! Citera #
lolwat 2016-04-03
Haha va? det är klart att det är möjligt. Dock oerhört ovanligt men va. Jag hade i och för sig kört några gånger med farsgubben för ett par år sedan innan men ska till att boka uppkörningen nu efter ~6st lektioner och vet fan inte vad jag är bättre på nu. Kolla i backspeglarna kanske. Det är inte rocket science xD Tror körskolorna har tutat i er att det är svårare än vad det är. Risken att man kuggar ökar väl men det är knappast omöjligt.
6 lektioner köper jag. Men inte 2. Visst är det inte rocket science. Men det är mycket man ska lära sig, oavsett om man är privatist eller ej. Har han kört epa tidigare? Isåfall kanske jag kan köpa det lite grann. Men utan någon som helst erfarenhet, nej.

Säg vad ni vill, men tror fortfarande inte ett smack på det förrän jag ser det med egna ögon.
Gäst 2016-04-03 20:01 ! Citera #
Visst kan vissa lära sig vissa saker väldigt snabbt.
Men att bara ha tagit 2 lektioner och aldrig ha kört bil tidigare är ren bullshit!

Detta måste vara ett april skämt..så klart :D
Gäst 2016-04-03 20:28 ! Citera #
Jag har körkort tog det efter bara 2 dagar dock 8-) 8-) :lol:
Christoffer 2016-05-06 03:56 ! Citera #
Varför skulle ni inte tro på det? luktar avundsjuka lång väg... jag fick mitt körkortstillstånd 28/4 och i förrgår dvs 4/5 så gjorde jag uppskrivningen och klarade det galant med 59 poäng efter att ha småpluggat i 5 dagar. och nu på måndag den 9/5 ska jag göra körningen, inte gått på körskola eller övningskört med någon mer än kört med mig själv. så jag säger som hennes bror; Vill man så kan man. nästan allt i körkortsväg är enbart logiskt tänkande.
Gäst 2016-05-06 08:06 ! Citera #
Christoffer 2016-05-06
Varför skulle ni inte tro på det? luktar avundsjuka lång väg... jag fick mitt körkortstillstånd 28/4 och i förrgår dvs 4/5 så gjorde jag uppskrivningen och klarade det galant med 59 poäng efter att ha småpluggat i 5 dagar. och nu på måndag den 9/5 ska jag göra körningen, inte gått på körskola eller övningskört med någon mer än kört med mig själv. så jag säger som hennes bror; Vill man så kan man. nästan allt i körkortsväg är enbart logiskt tänkande.
För det finns inte en chans att man klarar båda proven på bara 3 dagar om man aldrig ens har kört bil tidigare.
Du får ju gärna tro att det är sant :lol: :lol:
Gäst 2016-05-10 09:20 ! Citera #
Japp. Aldrig att man aldrig har kört och klarar allt på 2 lektioner. Det är alldeles för mycket rutiner som man skall träna in. Om han kompletterade hemma hade jag trott på det men inte annars.
Gäst 2016-05-29 20:58 ! Citera #
Tror inte på detta. 2 veckors intensiv, fine. Men man kan fan inte köra bil som folk efter 2 dar!!!!
Maggan 2016-06-11 02:36 ! Citera #
Christoffer 2016-05-06
Varför skulle ni inte tro på det? luktar avundsjuka lång väg... jag fick mitt körkortstillstånd 28/4 och i förrgår dvs 4/5 så gjorde jag uppskrivningen och klarade det galant med 59 poäng efter att ha småpluggat i 5 dagar. och nu på måndag den 9/5 ska jag göra körningen, inte gått på körskola eller övningskört med någon mer än kört med mig själv. så jag säger som hennes bror; Vill man så kan man. nästan allt i körkortsväg är enbart logiskt tänkande.
Christoffer hur kan du övningsköra med dig själv?
Du måste ju övningsköra på trafikskolan el privat med en handledare som gått handledar utbildning! Du kan ju inte övningköra själv!

Sedan är det helt omöjligt att bara ha två lektioner och få körkortet!
Ingen lär sig att bli en förare på två lektioner det enda du uppnår är att hamna i TV eller ännu värre på akuten!
Det krävs mycket träning och kundskap för att någon ska släppas ut i trafiken
Jag vill absolut inte möta någon som fått körkortet på det sättet och den besiktningsman som isåfall godkänt detta måste anmälas ocv det omgående!!

Det är inget att sträva efter att man gått få lektioner
Ju fler lektioner du fått desto bättre förare!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest