Slår hål på denna myt: Skulle ta manuellt körkort.
Dom hade enbart automatbilar (fjantbilar) på banan.
Det påverkar ingenting senare varesig du ska ta fjantkortet (automat) eller bilkungens kort (manuell).
Vilket är mycket märkligt, eftersom metodiken för att parera sladd och dåligt grepp är annorlunda beroende på växellådetyp.
Jag gjorde halkan i Gnesta. Accelerera och bromsa med automatibil i en bana tio gånger. Helt värdelöst. Känns bara som nåt för att mjölka pengar och inget annat. Fick ut absolut noll.
Tidigare försök med körkortet manuell låda uppe i gillinge, det var betydligt mera lärorikt.
2100 inkasserades.
Ca 15 pers i varje grupp, 2 grupper om dagen, ca 60000 innan skatt om dagen.
Med lågt räknat 200 arbetsdagar om året ca 12 miljoner om året.
Nu inser jag ju att de har omkostnader i form av markhyra och personal och kvaddade bilar men oavsett hur man räknar på det, vilken otrolig business!