Start > Körkortsforum > Halka automat...

Halka automat...

Gäst 2016-03-15 15:40 ! Citera #
Hej hej, om man väljer automatbil när man ska gör halkbanan, är då halkutbildningen klar då, även om man sen kör upp/gör trafikprovet med manuell bil? Eller säger dom då att ”nej du måste gå tillbaka och göra halkutbildningen med manuell bil innan du gör provet”. ?? Undrar!! :))
Gäst 2016-03-15 16:38 ! Citera #
Haha ursäkta men det DÄR lät krångligt å komplicerat... :lol: Inte minst dyrt ;)

Nej givetvis måste du inte göra halkan med Manuel för att det skal godkännas... För tänk nu efter, du övningskör med automat å kan enbart köra automat, låter det då rimligt att dom skulle tvinga dig tilbax å köra på halkan i en bil du inte kan kontrollera?

När du bokar halkan så står det också i dina papper att du kör/har övningskört med automat, du blir då tilldelad en automat bil när du är där, när du då är klar, ja då har du klarat det som krävs för att du sen skal köra upp i automat... ;)
Gäst 2016-03-15 16:51 ! Citera #
Nu tolka jag å läste helt fel där första gången å trodde du menade att om du skulle köra upp i automat så va man tvungen att köra halkan manuellt, vilket så klart inte stämmer..

Du behöver givetvis köra manuellt på halkbanan när du sen skal köra upp manuellt.. körde du manuellt på halkan å sen ändrar dig till att köra upp med automat så skal du inte behöva åka tilbax å köra halkan yterligare en gång, har du kört manuellt på halkan så skal du även då kunna hantera automat å därmed inte behöva göra om..

Körskolor rekommenderar ”och jag” att istället bestämma detta innan du börjar köra eller när du testat på manuellt.. Mindre krångligt å inte minst billigare ;)
Gäst 2016-03-15 19:21 ! Citera #
Det spelar ingen roll om du kör manuell bil eller automat på halkbanan. Gjorde halkan för två veckor sedan och fick en automatbil trots att jag ska köra upp för manuell då detta inte spelar någon roll.
Mrg 2016-03-17 21:48 ! Citera #
Gjorde halkan idag och då var det en person vars körskola hade bokat automat istället för manuell. Personen fick köra automat och blev godkänd
Gäst 2016-03-19 14:38 ! Citera #
Som flera redan påpekat. På halkbanan får man välja precis vad man vill, alldeles oavsett vad du sen kör upp med. När jag körde halkan var det faktiskt väldigt många som valde automat trots att de skulle köra upp med manuell bil. Man gör helt enkelt precis som man vill.
Gäst 2016-05-10 09:16 ! Citera #
Helt valfritt vad du kör. Jag rekommenderar automat för det blir mindre krångel med att komma upp i fart och du kan koncentrera dig på situationerna som uppstår.
Gäst 2016-05-10 09:38 ! Citera #
Gäst 2016-05-10
Helt valfritt vad du kör. Jag rekommenderar automat för det blir mindre krångel med att komma upp i fart och du kan koncentrera dig på situationerna som uppstår.
Fast manuell är ju roligare (Y)
Gäst 2016-05-10 14:32 ! Citera #
Gäst 2016-05-10
Helt valfritt vad du kör. Jag rekommenderar automat för det blir mindre krångel med att komma upp i fart och du kan koncentrera dig på situationerna som uppstår.
Det är väl inte speciellt krångligt att komma upp i fart med en manuell :D :D
Gäst 2016-05-10 14:37 ! Citera #
Gäst 2016-05-10
Det är väl inte speciellt krångligt att komma upp i fart med en manuell :D :D
Nä, men så kan man väl säga om allt? Varför ha diskmaskin, är ju inte speciellt krångligt att diska. 8-)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo