Start > Körkortsforum > Uppkörning i Malmö

Uppkörning i Malmö

Gäst 2016-03-15 07:07 ! Citera #
Om man inte klarar av att köra på främmande ort, hur går det då sen när man har körkort?? Då måste du klara dig helt själv, utan nån som säger till.

Anledningen till varför en person här ovanför klarade sig dagen efter kan bero på mycket. Men skyll inte på orterna! Då är ni inte redo. PUNKT!!!
Gäst 2016-03-15 15:02 ! Citera #
Fyfan asså om personen vill köra upp i malmö låt hen göra det då..

Läs i den andra tråden om malmö, har skrivit några vägar

Lycka till :)
Gäst 2016-03-29 19:32 ! Citera #
Kuggat idag i Malmö dålig placering och avsökning fyfan allså mår illa :scared: :cry: :(
Gäst 2016-12-06 12:34 ! Citera #
Kuggade 2 gg pga dålig uppsökning i Malmö förstår nt hur de vill att jag ska titta liksom, ska göra en tredje imorgon hoppas att mina blickar passar de denna gg
Gäst 2018-02-06 20:03 ! Citera #
Du kommer troligen få köra genom rosengårdsrondellen antingen påväg ut eller in till Malmö, sen får du köra lite motorväg, och eventuellt lite landsväg där ute. En klassiker enligt min körlärare var avfarten mot Nordanå och Sunnanå om man kommer från Malmö. Det avfarten kan bli jobbig om det är mycket trafik, men annars är den lika lätt som vilken annan avfart som helst. Ett tips är också när du kör ut från trafikverkets parkering där ni startar att krypköra då du inte har någon sikt över huvud taget när du kommer rakt ut på en trottoar och se ut i gatan. Vägen där utanför är också ganska gropig så man bör köra lite försiktigt här.
ökänd 2022-03-18 22:31 ! Citera #
Hej allihop kan ni gärna tips om hur klart man uppkörning i Malmö jag fel fyra gånger
Gäst 2022-03-20 16:14 ! Citera #
ökänd 2022-03-18
Hej allihop kan ni gärna tips om hur klart man uppkörning i Malmö jag fel fyra gånger
Ta bussen istället.
Gäst 2022-03-28 17:49 ! Citera #
ökänd 2022-03-18
Hej allihop kan ni gärna tips om hur klart man uppkörning i Malmö jag fel fyra gånger
Varför klarade du inte det?
Gäst 2022-03-28 22:49 ! Citera #
Gå till en trafikskola
ClioRS 2022-03-29 01:11 ! Citera #
Klarade på 3dje försöket i Malmö nyligen. Inspektören spelar roll men hur du tittar har störst inverkan. Se till att sätta rutinmässiga spegelkontroller under din körning och titta långt fram speciellt på landsväg/motorväg, titta genom kurvorna och försök måla upp en bild av olika risker. Ecodriving i all ära men skippa inte växlar på påfart eller infart till landsväg, säkerheten är överlägset viktigast. Har under alla uppkörningar bett inspektören hålla konversationer, även om det är kallprat så tas en del av nervositeten bort (enligt mig). Upptäcker du en korsning tveka inte med att sakta ner till 2 an eller t.o.m. 1 an ifall sikten är dålig, se till att hålla uppsyn i backspegeln samtidigt så att du inte förhastat saktar ner innan korsningen. Så länge du inte gör något förhastat, har god uppsyn/rutinmässiga spegelkontroller, håller hastigheten om det finns möjlighet ska inte några småfel kugga dig. Växling och hantering av reglage ska inte ens tas upp här, sköter du inte det utan att tänka så är du långt ifrån ett körkort.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor