Start > Körkortsforum > Uppkörning i Malmö

Uppkörning i Malmö

Gäst 2016-03-12 01:18 ! Citera #
Några tips på vad man ska tänka på när man kör upp i Malmö, var de tar dig oftast osv?
Gäst 2016-03-12 14:35 ! Citera #
Är du redo för körkort, spelar inte orten någon roll.
Gäst 2016-03-12 21:05 ! Citera #
Jag frågade inte om orten spelade någon roll? Jag frågade om tips
Gäst 2016-03-12 22:39 ! Citera #
Jo på sett och vis så gjorde du ju det eftersom du skrev ”Några tips på vad man ska tänka på när man kör upp i Malmö” alltså frågar du efter tips om Malmö området, och vad jag vet så är Malmö en ort :) :)
Gäst 2016-03-13 01:10 ! Citera #
Nej jag frågade om några tips om uppkörningen i Malmö och inte om det spelade någon roll var jag gjorde det :)
Gäst 2016-03-13 17:12 ! Citera #
Orten spelar roll!! Kuggade min första uppkörning i Malmö, körde upp dagen efter i Kristanstad klarade den! Körde mycket bättre i Malmö.. Men men.

Om orten inte spelar någon roll, varför är set så många som kör upp i Olofström och Kristianstad?

Du måste tänka på att planera din körning, du kommer troligtvis få köra Sallerupsvägen, förbi Lidl, och upp till Rosengårds stora rondell, vidare till höjas villa område. Eller så får du kanske köra Sallerupsvägen mot Göteborg. Eller salleruppsvägen, förbi värnhem. Tänk på stippskylten vid Willys, du ska inte stanna vid trafikljuset, utan en bit framför, vid linjen.

Ta det lugnt och försök att inte stressa. Gör du något fel, försök glöm bort det. Beror såklart också på vem du får som inspektör, några är så jävla onödigt petiga(då handlar det om att dem har bestämt sig för att kugga dig hur du än kör)!


Lycka till! :)
Gäst 2016-03-13 21:37 ! Citera #
Tack så mycket uppskattar ditt svar!!
Gäst 2016-03-14 09:11 ! Citera #
Inspektörer bestämmer inte innan om dom ska kugga folk eller inte, om du tror det så är det synd om dig :D
Dom kuggar folk för att dom har brister i sin körning och inget annat..

Bara för att du kuggade i Malmö fast du tror själv att du körde bättre där så måste du ha gjort fler fel eller ett trafikfarligt fel. Och eftersom du inte vet vilka fel du gjorde så måste du gjort dessa omedvetet...

Och nej, orten spelar igen roll, kan man köra bil så ska varken orten eller bilen man kör upp i spela roll. Om man måste söka sig till en annan ort för att klara sin uppkörning så visar det helt klart att man inte är redo att köra upp..
Ande 2016-03-14 09:31 ! Citera #
Om det bara hade med inspektörerna att göra borde ju folk byta till en större ort lika ofta som de byter till en mindre ort, men det händer ju aldrig...

Anledningen till att man klarar uppkörningen efter att byte av ort är ju att den mindre orten oftast är mindre stressig trafikmässigt och att man ”kör bättre” då.

Det bästa är ju att lära sig behörska den större orten och klara uppkörningen där. Det handlar ju trots allt om din egen säkerhet. Klarar du inte uppkörningen i en större stad är risken stor att du råkar ut för en olycka i en större stad framöver.

/Ande
Gäst 2016-03-14 11:31 ! Citera #
Kör upp där du skall köra.
Att köra upp på ”landet” som vissa gör betyder att det inte är redo för den trafiken de kommer möta. :?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 00:37
1
I går 10:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo