Start > Körkortsforum > Klar för uppkörning eller inte…

Klar för uppkörning eller inte?

Gäst 2009-11-07 18:21 ! Citera #
Ja, nu har jag betällt tid och svettas varje natt men hoppas att det ska gå bra efter att jag har kört både på skola och med privat handledare
Gäst 2009-11-17 16:11 ! Citera #
MiG
Ja, helt korrekt. Har betalat nu 20000 kr och det känns som om de kommer att klämma några tusenlappar till :cry:


Det är väldigt dyrt med körkort måste jag säga . Men körkort tar man bara en gång i livet och om man håller sig till regler osv så kan det vara värt att betala så mycket pengar som man gör för något man sedan kommer ha i hela livet. Tänk dig själv när du får dit körkort vilken frihetskänsla det kommer vara för dig! du kan åka iväg till vem du vill när du vill utan att behöva fråga om nån kan köra dig. jag tror att du kommer att vara nöjd med det du gör nu senare i livet.

// Flinkan
Gäst 2009-11-17 16:16 ! Citera #
Ave
Ja, nu har jag betällt tid och svettas varje natt men hoppas att det ska gå bra efter att jag har kört både på skola och med privat handledare


Jag hoppas också att det ska gå bra för dig! men du måste känna lite själv . Är jag säker på det här eller e jag inte . om du känner att det är något som du behöver träna mer på så säg det till den du övnings kör med både privat och på körskola för du ska känna dig säker i det du gör. Självklart är man nervös inför uppkörning det förstår jag. men säger din körskolelärare att du är redo så tveka inte du kan ha bra självförtroende för då kommer du långt!


// flinkan
Gäst 2009-11-17 20:11 ! Citera #
Jag har tagit 22 lektioner och tycker jag fått bra, eller faktiskt superbra valuta för pengarna varenda gång! Jag skulle tro att de flesta körskolor INTE är ute efter bara pengar :-)

mitt körkort kommer gå på drygt 25 000 allt som allt. Då har jag inte haft möjlighet att köra privat så mycket. det ser jag som en investering för livet och dessutom är det en billig livförsäkring att inte bara kunna köra köra utan kunna göra det bra.

Lycka till! jag tror du känner rätt bra när det är dags.
Gäst 2009-11-18 21:13 ! Citera #
Jag känner också att körskolan verkar försöka ”klämma ut” lite fler körlektioner än man egentligen skulle behöva ta. Min körskola insisterade t.ex. på att jag skulle gå igenom ALLA övningar en gång (plus dom övningarna man var lite osäker på minst 2 gånger), och med tanke på hur många övningar det är så blev det ganska dyrt. Visst är det ju bra att ta så mycket som möjligt, fastnar ju lättare om man får öva mer, men blir ju betydligt dyrare än det förmodligen behöver vara.

Mvh David
Kripp 2010-03-24 16:45 ! Citera #
Jag har liknande erfarenheter att skolan ville köra alla lektioner och de vill att jag ska välja deras bil på uppkörning osv. allt för att tjäna mer pengar, men mitt tips är att hoppa över de moment du och din handledare kan eller kommer klara själva och göra de andra med körskolan och sen köra en kontrollkörning när ni går igenom allt typ som en uppkörning med körskolan.
Nolltretretton 2010-04-04 18:19 ! Citera #
Mitt tips är att köra upp när du känner dig redo. Om du skulle misslyckas med uppkörningen är det ju bara att köra lite till på körskolan. Uppkörningen kostar ju inte speciellt mycket i förhållande till körlektionerna som är väldigt dyra.

Jag vet några stycken som har bokat uppkörning trots att de på körskoleläraren inte tyckt att de var färdiga, de har då ändå klarat körkortet. Fast det är ju bra att ha kört alla moment innan såklart.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 23:52
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest